arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

قاضی سراج: هیئت نظارت روز دوشنبه به پرونده روزنامه بهار رسیدگی می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قاضی سراج با تاکید بر این که توقف موقت انتشار روزنامه بهار مانع از رسیدگی به پرونده آن نمی شود، از تشکیل جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات در روز دوشنبه برای رسیدگی به پرونده این روزنامه خبر داد.

قاضی ناصر سراج رئیس هیئت نظارت بر مطبوعات درباره اینکه مسئولان روزنامه بهار اقدام به متوقف کردن انتشار این روزنامه کرده‌اند گفت: ما به این موضوع توجهی نداشته و در روز دوشنبه به پرونده این روزنامه رسیدگی خواهیم کرد.

وی گفت: هیئت نظارت روز دوشنبه تشکیل جلسه خواهد داد و پرونده روزنامه بهار را که به واسطه درج مطلبی در شماره چهارشنبه اول آبان خود کرده بود را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

روزنامه‌ «بهار» چهارشنبه‌ گذشته (اول آبان‌) مقاله‌ای را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» منتشر کرد که به دلیل محتوای ضدشیعی آن، مجبور به عذرخواهی شد. اکنون نیز مسئولان این روزنامه، با انتشار یک نامه از توقف انتشار «بهار» تا مدتی خبر داده‌اند.

متن نامه‌ منتشرشده توسط روزنامه‌ «بهار» به این شرح است:

«روزنامه بهار به‌مناسبت روز عید غدیر خم یادداشت وارده‌ای را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» به‌دلیل خطای فنی به چاپ رساند که متأسفانه موجب جریحه‌دار شدن روحیه مومنان حضرت علی (ع) شد.

پس از آن مدیریت روزنامه اقدام به عذرخواهی در چند رسانه و امروز(شنبه) اقدام به انتشار چند یادداشت در نقد مطلب مورد نظر کرد که نشان دهد تا نظرات مندرج در یادداشت علی‌اصغر غروی به دور از مشی «بهار»، مدیران، روزنامه‌نگاران و کارمندان آن است.

بر مردم عزیز فشارکاری و احتمال خطای غیرعمد پوشیده نیست (که این نافی مسئولیت نیست).

از این رو، روزنامه بهار در راستای تلطیف فضای جامعه و به‌دست آوردن دل مؤمنین راستین و واقعی اقدام به عدم انتشار موقت و چند روزه کرده و از همه‌ خوانندگانش مجدداً پوزش می‌خواهد.»
نظرات بینندگان