arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

واکنش زنان و مردان در مواجهه با طلاق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در واقعه طلاق معمولا زن و مرد هر دو به شدت آسيب مي بينند اما آسيب خانم ها از عمق بيشتري برخوردار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پديده شوم و سياه طلاق که متأسفانه امروزه سايه سنگين خود را برسر بسياري از خانواده ها به خصوص جوانان گسترده است همواره با آسيب هايي رو به رو است و واکنش زنان و مردان در مواجهه با اين پديده متفاوت است.

ابراهيم مقدم در اين رابطه گفت: معمولا مردها پديده طلاق را يک پديده يک دفعگي مي دانند.

وي ادامه داد: وقتي صحبت از طلاق مي شود مردان عمدتا مي گويند در گذشته مشکل خاصي نداشته و به خاطر يک مسئله خاص طلاق اتفاق افتاده است و به نظر آنان دعوا يکباره منجر به طلاق و جدايي شده است.

اين روان شناس با اشاره به واکنش زنان بيان کرد: عمدتا زنان طلاق را يک فرآيندي تدريجي، آهسته و نشأت گرفته از مشکلات قبلي مي دانند که به تدريج روابطشان به چيرگي گرايش يافته و منجر به طلاق شده است.

ابراهيم مقدم اضافه کرد: خانم ها يک دوره سوگواره پيش تري را بعد از طلاق طي مي کنند در مقابل آقايان زودتر از اين دوره بحران خارج مي شوند. در پايان بايد گفت شايد نتوان در دنيا کسي را پيدا کرد که بعد از طلاق و شکست در زندگي مشترک دچار مشکلات عاطفي نشده باشد.دوران بعد از طلاق اصلا راحت نيست اما چاره اي جز زندگي کردن نيست و تنها اقدام موثر اين است که تمام تلاش خود را به کار بگيريم تا هويتمان را دوباره بازسازي کنيم .
نظرات بینندگان