arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۹

کفاشيان: قول شرف مي دهم که در فوتبال نمانم

مردي که بعد سه سال حضور در فوتبال به منتقدانش مي خنديد و از علاقه اش براي تمديد حضور در فوتبال براي انتخابات آينده سخن مي گفت حالا کم کم دلزده از شکست هاي پي درپي، ساز رفتن کوک کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردي که بعد سه سال حضور در فوتبال به منتقدانش مي خنديد و از علاقه اش براي تمديد حضور در فوتبال براي انتخابات آينده سخن مي گفت حالا کم کم دلزده از شکست هاي پي درپي، ساز رفتن کوک کرده است. تا پيش از جام ملت ها بارها از او شنيده بوديم که:«تازه از فوتبال خوشم آمده مي خواهم حالاحالاها در آن بمانم» اما سرکوفت شکست هاي پي درپي در رده هاي مختلف و فشار روزافزون رسانه ها و البته سازمان تربيت بدني مرد خوش خنده را هم از پاي درآورده است تا آنجا که در يک محفل خصوصي به دوستان رسانه اي اش مي گويد:«قول شرف مي دهم که در پايان همين دوره از فوتبال خواهم رفت پس فقط چند صباحي مرا تحمل کنيد...»

اين اظهارنظر موثق از سوي رييس فدراسيون فوتبال نشان مي دهد که تحمل اين فشار روز افزون از توان«مرد خوش خنده» فوتبال هم خارج است و اگر مانده فقط و فقط به اين بهانه است که فوتبال ايران باز هم با چالش تعليق پس از جابه جايي رييس مواجه نشود.

در مورد زمان خداحافظي رييس از دفترش در خيابان سئول تهران هم حرف و سخن زياد است. تاريخ انتخابات فدراسيون فوتبال اواخر سال آينده است اما پيش از آن،مجمع نشستي را هم در تيرماه خواهد داشت . نشستي که مي تواند فقط در پايان حضور کفاشيان در فدراسيون فوتبال باشد و او چند ماهي زودتر از موعد مقرر از قدرت کنار رود. در واقع اين زمان بهترين زمان ممکن براي طرفين در جابه جايي قدرت است.

سازمان تربيت بدني مي تواند مدعي شود که نسبت به فشارهاي رسانه ها تسليم نشده و برخلاف رييس وقت سازمان با آرامش و چند ماهي بعد از شکست جام ملت ها هم به رييس فدراسيون وقت داده است و مهم تر از آن هم اين که پروسه شکل قانوني خود را طي کرد و همان مجمعي که از نظر فيفا تنها نهاد قانوني براي جابه جايي رييس فدراسيون است حکم به تغيير داده است. رسانه ها هم تا آن تاريخ فرصت خواهند داشت تا کانديداهاي حضور در راس فدراسيون فوتبال را به دقت مورد آناليز قرار دهند و از ايشان برنامه بگيرند.

بدون شک در اين مجمع يکي از بي حاشيه ترين خداحافظي هاي روساي فدراسيون فوتبال اتفاق مي افتد چرا که از اظهارنظرهاي کفاشيان اين گونه برمي آيد که ديگر ميل و رغبتي هم براي ماندن نمانده است و او حاضر است بدون کوچک ترين مقاومتي زمينه را براي به قدرت رسيدن ديگري مهيا کند.
نظرات بینندگان