arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۲

وزارت راه: منتظر مذاکرات ۱+۵ برای راه‌اندازی پرواز به آمریکا هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم‌مقام وزیر راه در امور هوانوردی گفت: موضوع پرواز ایران ـ آمریکا در حال پیگیری است و طرفین علاقمندی‌های خود را ذکر کرده‌اند، اما باید منتظر نتایج مذاکرات ۱+۵ بود.

به گزارش فارس، علی محمد نوریان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی در حاشیه سی‌امین اجلاس منطقه‌ای آسیا، اقیانوسیه و ایفاتکا به میزبانی ایران درباره راه‌اندازی پرواز ایران ـ آمریکا اظهار داشت: اقدامات اولیه در این باره انجام شده است، اما راه‌اندازی این پرواز به پیشرفت مذاکرات بستگی دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مذاکرات در ژنو توسط 1+5 با ایران در حال انجام است که امیدواریم در مسیر مثبت مذاکرات، اولین بخشی از تحریم‌ها که کاسته می‌شود، تحریم صنعت حمل و نقل هوایی ایران باشد.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی اضافه کرد: حمل و نقل هوایی با سلامتی در ارتباط است و قطعاً آزادسازی خرید لوازم یدکی هواپیما، موتور هواپیما و ورود ناوگان با رفع تحریم صنعت امکان‌پذیر خواهد بود.

وی یادآور شد: با پیشرفت مذاکرات و بهتر شدن فضا در 1+5 قطعاً پرواز بین کشورهای مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی درباره پیگیری‌های سازمان هواپیمایی ایران از سوی طرف مقابل (آمریکا) توضیح داد: هنوز اقدام عملی در این باره انجام نشده و بیشتر در حد مذاکره و صحبت بوده است، اما دو طرف علاقمندی‌های خود را در این باره ذکر کرده‌اند.

نوریان یادآور شد: نتایج مذاکرات 1+5 که در ژنو در حال بررسی است، اگر مثبت باشد زمینه اینگونه مراودات فراهم می‌شود.
نظرات بینندگان