arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۲

«حاضرم صیغه شما بشوم فقط با .... مبلغ»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی از شگرد جدید کلاهبرداران به طریق ارسال پیامک تحت عنوان «عقد موقت» خبر داد.

به گزارش انتخاب ؛ سرگرد سهیل خاکشور گفت: برابر اخبار رسیده و بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان دایره اطلاعات جرائم پلیس فتا، شگرد جدیدی تحت عنوان کلاهبرداری مالی از افراد در قالب درخواست صیغه موقت شناسایی شد.

وی تصریح کرد: در این نوع کلاهبرداری، کلاهبرداران با ارسال پیامک متنی به صورت حجمی به شماره تلفن های همراه بعضی از افراد و با تقاضای عقد موقت عده ای از مردان را فریفته و از آنان به این طریق کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی افزود: شگرد این قبیل افراد کلاهبردار به این نحو است که در گام اول ابتدا اقدام با ارسال پیامک هایی متنی با این مضمون برای مردان می نمایند: «من حاضرم صیغه شما بشوم. فقط با ....مبلغ ، در صورت تمایل عدد 6 را به همین شماره تلفن همراه پیامک کنید».

سرگرد خاکشور خاطرنشان کرد: مردان طرفدار پر و پا قرص ازدواج موقت پس از دریافت این پیامک ناخودآگاه شگفت زده و ترغیب می شوند و اقدام به ارسال جوابیه پیامک کرده و سپس شروع به تماس با ارسال کننده این پیام می کنند که هر چه با شماره ارسال شده تماس می گیرند موفق نشده و بی نتیجه می مانند.

این مقام انتظامی افزود: چند روز پس از ارسال پیامک و اعلام موافقت بعضی از مردان، زنی با آنها تماس گرفته و عنوان می کند در صورتی که نصف مبلغ به حسابش واریز شود، حاضر است صیغه او شود و در ادامه جهت عادی سازی موضوع و تضمین قضیه چنین ابراز می کند که باقیمانده حساب را هم بعد از اولین ملاقات دریافت خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی اظهار کرد: مردان ساده لوح هم پس از این که این زن با آنها سر گفتگوی تلفنی را باز می کند و پس از مکالمه اولیه آنگاه با موافقت و رضایت کامل مبلغ درخواستی را بدون فوت وقت به حساب فرد مورد نظر واریز کرده و منتظر وعده ملاقات می مانند اما بعد از انتقال حساب دیگر خبری نه از آن زن است و نه ملاقاتی و نه صیغه ای در کار است و به اصطلاح امروزی سرکیسه می شوند.

سرگرد خاکشور افزود: مردان فریب خورده مستأصل و درمانده در این راه به علت حفظ آبرو و رعایت سایر مسائل دیگر نمی دانند این کلاهبرداری را چگونه در مراجع قضایی مطرح کنند و به این ترتیب از پیگیری پول بر باد رفته خود انصراف می دهند.

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان شمالی، کلاهبرداران از این طریق طعمه های خود را به راحتی فریفته و از آنان کلاهبرداری و ثروت های آنچنانی در ظرف چند روز کسب می کنند. گاهاً پشت این قضیه مردانی هستند که با ضبط صدای یک زن این نقشه را طراحی و پیاده سازی و عملی می کنند.
نظرات بینندگان