arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۲

25 وکیل از مرسی دفاع می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


به گفته منابعی در کمیته حقوقی «ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و رد کودتا»، 25 وکیل مصری از جریان های سیاسی مختلف از محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر دفاع خواهند کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سایت روزنامه الوفد مصر نوشت: این منابع که ترجیح دادند نامشان فاش نشود، گفتند علی کمال عضو سابق شورای کانون وکلا و رئیس کمیته حقوقی گروه اخوان المسلمین، به عنوان هماهنگ کننده کل هیأت دفاع شامل حدود 25 وکیل وابسته به جریان های سیاسی مختلف خواهد بود.

این منابع احتمال دادند محمد سلیم العوا مشاور سابق رئیس جمهور برکنار شده، ریاست هیأت دفاع را به عهده بگیرد.

با این حال، الوفد تأکید کرد که این خبر تاکنون تایید نشده است.

منبع دیگری در کمیته حقوقی گروه اخوان المسلمین گفت که در روزهای گذشته جلسه ها و دیدارهای گسترده ای برای تدوین طرح دفاع از مرسی و رهبران متهم نهاد ریاست جمهوری و اخوان المسلمین، برگزار شده و قرار است در روزهای آینده ادامه یابد.

علی کمال هماهنگ کننده هیأت وکلای مرسی گفت، کار تشکیل کمیته به پایان رسیده اما بعد از درز اطلاعاتی مبنی بر اینکه مرسی با محاکمه خود و حاضر شدن در دادگاه مخالف است، بعید نیست فعالیت کمیته هر لحظه به حال تعلیق درآید.
قرار است اولین جلسه محاکمه مرسی و شماری از معاونانش و گروه اخوان المسلمین 4 نوامبر آینده در پرونده معروف به حوادث «الاتحادیه» (کاخ ریاست جمهوری) به اتهام تحریک طرفدارانش به قتل تظاهرکنندگان مخالف خود مقابل کاخ ریاست جمهوری در دسامبر 2012 که در جریان آن شماری کشته و یا زخمی شدند، آغازشود.
نظرات بینندگان