arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۲

نماینده‌ای که بعد از 12سال به حرف آمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، یک اتفاق ویژه داشت و آن هم پشت تریبون قرارگرفتن نماینده ای بود که خودش می گفت بعد از 3 دوره نمایندگی، اولین بار پشت میکروفون صحن علنی در موافقت یا مخالفت با وزیری صحبت می کند.
به گزارش انتخاب به نقل از مهر، پایان سکوت 12 ساله آقای نماینده. موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، بالاخره «محمد آشوری تازیانی» را وادار کرد تا به قول خودش بعد از 3 دوره نمایندگی، در صحن علنی پشت میکروفون قراربگیرد و در مواقت با وزیر پیشنهادیصحبت کند. نماینده 51 ساله مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد و ابوموسی، دیروز و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، بالاخره پشت تریبون صحن علنی رفت و نام خود را به عنوان سخنران موافق وزیر پیشنهادی در  جلسه دیروز ثبت کرد. نامی که پس از 3 دوره، برای اولین بار ثبت می شد.

آشوری تازیانی که از قضا جزو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم هست، حدود 12 سال است که نمایندگی مردم را در مجلس به عهده دارد. اما آن طور که می گویند تا به حال نه تنها در موافقت یا مخالفت با هیچ وزیری صحبت نکرده بود، بلکه هیچ تذکر و اخطاری را هم تا به حال مطرح نکرده است.



آشوری تازیانی در جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه 5 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با صالحی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، با بیان اینکه صحبت کردن من در مقام موافق با سیدرضا صالحی امیری به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت مذکور به این دلیل است که شرایط کنونی ایجاب می کند که از وی که مظلوم واقع شده دفاع کنم، گفته بود:« من نه عقد اخوت با کسی بسته ام و نه دین خود را برای دنیای صالحی امیری فدا خواهم کرد.»

نماینده مردم بندرعباس با تاکید بر اینکه سوابق صالحی امیری مشخص و توانمندی های وی در تمامی عرصه هایی که خدمت کرده است روشن است، افزود: صالحی امیری در وزارت اطلاعات مسئولیت های مختلفی داشت و پس از آن نیز خدمات ارزنده ای به کشور داشته است.



وی با بیان اینکه نگاه صالحی امیری استراتژیک است، گفت: شناخت 25 ساله من از گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان اقتضاء می کند که از صالحی امیری که در حال حاضر مظلوم واقع شده دفاع کنم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد و ابوموسی،23 تیرماه 1341 در بندرعباس به دنیا امده است. او دکترای مدیریت استراتژیک دارد و  سابقه معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان را هم در کارنامه دارد. او 3 دوره پیاپی منتخب مردم در حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، حاجی آباد و ابوموسی بوده است. آشوری الان در کنار عضویت در هیات رئیسه مجلس، به عنوان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم شناخته می شود.
نظرات بینندگان