arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲

پیامک‌ها و تماس‌های بی‌پاسخ را بو کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک شرکت ژاپنی قطعه جانبی برای تلفن‌های هوشمند ساخته است که هنگام دریافت پیامک، نامه الکترونیکی یا تماس بی‌پاسخ کاربر خود می‌تواند بوهای مختلفی را از نارگیل گرفته تا کاری و سیب و نعنا استشمام کند.

 به گزارش مهر، قطعه جانبی سنتی (Scentee) هم با دستگاه‌های دارای سیستم عامل آندروید کار می‌کند و هم با آی‌فون و هنگامی که تلفن می‌خواهد توجه شما را به یک اطلاعیه از جمله پیامک، نامه الکترونیک، به روز شدن شبکه‌های اجتماعی یا تماس بی‌پاسخ جلب کند بویی دلپذیر به مشام شما می‌رسد. این قطعه جانبی تلفن هوشمند به بینی شما این امکان را می‌دهد تا بداند چه زمانی یک پیام جدید دریافت کرده‌اید.کاربر این قطعه می‌تواند بو و عطر مورد علاقه خود را انتخاب کند و به این بو کارکردهای خاصی بدهد، به عنوان مثال، وقتی که کاربر یک نامه الکترونیکی دریافت می‌کند می‌تواند عطر یک قهوه را استشمام کند و هنگامی که یک پیامک دریافت کرده رایحه نعنا به مشام وی می‌رسد. کاربر همچنین می‌تواند رایحه‌ای را که می‌خواهد صبح به واسطه آن از خواب بیدار شود، برای زنگ هشدار تلفن خود تنظیم کند.

 این دستگاه کوچک و گرد به سوکت هدفون وصل شده و دربرگیرنده نور ال‌ئی‌دی است که رنگ با یک اپلیکیشن رایگان قابل تنظیم است.

بوها و عطرهای مختلف این گجت از گل سرخ، یاس، سیب، بوهایی چون ادویه کاری، سوپ ذرت، قهوه و شیرینی دارچینی متنوع است. این دستگاه از روز 15 نوامبر با قیمت 35 دلار وارد بازار می‌شود.
نظرات بینندگان