arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲

نماینده مجلس: هر هواپیما معادل ۳ هزار خودرو دود تولید می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از مسئولان دولت و شورای شهر می‌خواهم فکری برای آلودگی هوا بکنند، اتوبوس‌های دودزا را حذف کنند؛ همچنین فرودگاه مهرآباد به مکانی خارج از شهر انتقال یابد چرا که یک هواپیما به اندازه ۳ هزار اتومبیل دودزا آلودگی تولید می‌کند.

به گزارش فارس عبدالرضا عزیزی در همایش جایزه ملی بقراط در کتابخانه ملی ایران افزود: تلاش در جهت ارتقای آگاهی عمومی و فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت، ورود به فعالیت‌های حرفه‌ای در راستای ارتقا سطح دانش و فرهنگ عمومی و توسعه و پیشبرد این گونه فعالیت‌ها باید در دستور کار مدیران سه قوه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: یقیناً در این راستا، فرهنگ شاه کلید توسعه در دستیابی به هر هدف کلانی است. حرکت‌های اینچنینی نقطه عطفی برای فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود چرا که همه ارکان‌ موجود در کشور بر سر موضوعی حیات‌بخش به نام سلامت باید تفاهم داشته باشد.

رئیس کمیسیون اجتمای مجلس تصریح کرد: باید با عزم عمومی در راستای بهبود خدمات سلامت پیشقدم شویم.

وی افزود: مجلس دولت را موظف کرده تا در همه امور پیوست سلامت داشته باشد، همه ما بالاخص دولتی‌ها باید با گام‌های عملی در این راستا قدم برداریم و نه شعار گونه.

عزیزی ادامه داد: همه ما شعار می‌دهیم و اذعان داریم که آلودگی صوتی تهران از استاندارد جهانی بیشتر است با اینکه همه دوست داریم تا در این راستا کمک کنیم اما موفق نمی‌شویم زیرا نقشه راه مشخصی نداریم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نقش شورای اسلامی شهر تهران گفت: از دکتر حافظی می‌خواهم این موضوع را در شورای اسلامی شهر تهران پیگیری کرده و اتوبوس‌های دودزا را حذف کنند همچنین فرودگاه مهرآباد به مکانی خارج از شهر انتقال یابد چرا که یک هواپیما به اندازه 3 هزار اتومبیل دودزا است.

عزیزی گفت: در سطح مهارت سلامت قادر به رقابت با سایر کشورهای پیشرفته هستیم حتی به لحاظ تجهیزات هم مشکلی نداشته و امکاناتی که در اختیار داریم کمتر از کشورهای پیشرفته نیست.

وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت بخش تخصصی چون قدرت لازم به مسئولان سلامت داده نمی‌شود لذا دچار چالش‌های مختلف در این حوزه شده‌ایم که لطمه‌های آن را مردم خواهند دید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اذعان داشت: در بخش‌هایی از جامعه سلامت به مشارکت دلسوزانه در تدوین آیین‌نامه‌های سلامت که منافع ملی را در برمی‌گیرد نیازمندیم.

وی گفت: پیشنهاد من برای برون رفت از این معضل اجتماعی این است که دستگاه‌های مختلف با نگاهی کارشناسانه و عملیاتی‌تر و با مؤلفه‌های اجتماعی، فرهنگی و نه سیاسی مسیر حرکت نظام سلامت را بر اساس چشم‌انداز 1404 به سوی چشم‌اندازی روشن سوق دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: امیدوارم این همایش سال آتی با حضور وزیر بهداشت که امسال در ایران نبود و همچنین معاون محیط زیست رئیس جمهور برگزار شود.
نظرات بینندگان