arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲

چگونه سازمان "سیا" سلاح در اختیار مخالفان اسد و تروریست ها می گذارد؟

اتاق فرمان عملیات نظامی در امان تحت ریاست شاهزاده "سلمان بن سلطان" برادر رییس سرویس های اطلاعاتی عربستان است و در غیبت او، این اتاق توسط یکی از مسئولان سازمان اطلاعات آمریکا اداره می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ژرژ مالبرونو، گزارشگر معروف نشریۀ فیگارو، در شمارۀ امروز این روزنامه گزارش مفصلی به چاپ رسانده در مورد نحوۀ تحویل اسلحه به ارتش آزاد سوریه. گزارشگر فیگارو تصریح کرده که «تحویل اسلحه شورشیان و مخالفان توسط سازمان اطلاعات آمریکا "سیا" و همکاری سرویس‌های اطلاعاتی اردن صورت می پذیرد.»

به گزارش انتخاب ؛ فیگارو، نوشته است که سلاح‌ها از طریق نقطه ای در مرز مشترک اردن، سوریه و عراق وارد سوریه شده و در اختیار مخالفان بشار اسد قرار می گیرند. ژرژ مالبرونو اضافه کرده است که به شکرانۀ تجهیزات ارتباطاتی که سازمان اطلاعات آمریکا "سیا" در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار داده، مخالفان بشار اسد در داخل کشور به طور مداوم با مراکز سازمان اطلاعات آمریکا در کشورهای همجوار سوریه در ارتباط هستند، بی آنکه رژیم بشار اسد بتواند آنان را هدف ردیابی قرار بدهد.

گزارشگر فیگارو، اضافه کرده که سلاح های مورد نیاز مخالفان بشار اسد توسط عربستان سعودی در بازار سیاه اوکرائین و بلغارستان خریداری می شوند و سپس توسط هواپیماهای باری عربستان به مرز اردن و سوریه منتقل می‌شوند.

فیگارو افزوده است که سلاح‌ها عمدتاً شامل مسلسل‌های کلاشینکوف، خمپاره انداز، موشک‌های ضدهوایی و ضدتانک و حتا مدل‌های اولیه موشک های اسرائیلی "لاو" هستند.

به منظور انتقال مهمات تا حوالی حومۀ دمشق، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا "سیا" حتا از پهبادهای خود تا عمق 150 کیلومتری خاک سوریه برای پشتیبانی از کاروان انتقال سلاح های مخالفان در داخل این کشور استفاده می کنند. ژرژ مالبرونو، افزوده است که در حوالی دمشق ارتش آزاد سوریه دارای شماری سلول‌های انبار و هدایت عملیات نظامی است که مستقیماً به یک اتاق فرمان در پایتخت اردن مرتبط هستند.

گزارشگر فیگارو می افزاید که اتاق فرمان عملیات نظامی در امان تحت ریاست شاهزاده "سلمان بن سلطان" برادر رییس سرویس های اطلاعاتی عربستان است و در غیبت او، این اتاق توسط یکی از مسئولان سازمان اطلاعات آمریکا اداره می‌شود. در این اتاق به نوشتۀ فیگارو همچنین نمایندگانی از کشورهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا، قطر، ترکیه و نماینده ای از سوی سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان، حضور دارند.

فیگارو می افزاید که در شش ماهۀ نخست سال جاری میلادی به همین ترتیب 600 تن سلاح از طریق خاک اردن وارد سوریه شده و در اختیار مخالفان بشار اسد قرار گرفته است. مالبرونو به نقل از اعضای ارتش آزاد سوریه می افزاید که با دورنمای برگزاری کنفرانس صلح "ژنو 2" آهنگ انتقال اسلحه به داخل سوریه از سوی آمریکا کُند شده است، مضاف بر اینکه تحت فشار دولت های قطر و عربستان و موافقت آمریکا بخشی از سلاح ها در اختیار اسلامگرایان سلفی در داخل خاک سوریه نیز قرار می گیرند.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
8
11
این همه بی گناه کشته میشوند..فقط برای منافع آمریکایی ها و اسرائیلی ها و اعراب مرتجع
مرگ بر آمریکا..
مرگ بر اسرائیل..
نظرات بینندگان