arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۲

مره‌صدق:دشمنی‌ ایرانی‌ها با آمریکا ریشه‌دار است/ همچنان به آنها بی‌اعتمادیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که آمریکا هیچگاه سر به راه نشده و به همین دلیل به آنها اعتماد نداریم.

سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی دشمنی ملت ایران با آمریکا را به دلیل پیشینه تاریخی عنوان کرد و گفت: حافظه تاریخی مردم باعث به وجود آمدن و ادامه یافتن این دشمنی شده است.

وی تصور تغییر نگاه مردم ایران به آمریکا پس از یک جریان تاکتیکی جدید در رابطه با این کشور را ساده‌اندیشی توصیف کرد و در عین حال اظهار داشت: آمریکا هیچگاه سر به راهی نشده و به همین دلیل ما به آنها اعتماد نداریم.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ممکن است روزی به دلیل منافع ملی دیالوگ خود با این کشور را تغییر دهیم اما ما همچنان به آنها بی‌اعتمادیم.

مره‌صدق دشمنی مردم ایران با آمریکا را ریشه‌دار دانست و اضافه کرد: دشمنی آمریکایی‌ها هم با ملت ایران ریشه‌دار است، البته دلیل دشمنی آنها با ایران حق‌طلبی، استقلال و آزادیخواهی ایرانیان است.

وی با تاکید بر اینکه باز شدن باب دیپلماسی جدید با یک کشور متخاصم به معنی کنار گذاشتن دشمنی با آنها و همچنین فراموش کردن ظلم‌هایشان نیست، تصریح کرد: ممکن است در کوتاه مدت به دلیل منافع ملی در مواجهه با آنها تغییر تاکتیک داشته باشیم اما مردم و مسئولان هیچ گاه دشمنی با آمریکا را فراموش نمی‌کنند.

مره‌صدق همچنین تاکید کرد: تا آمریکا روابط خود با ایران را به صورت کامل تغییر ندهد، نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان