arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۲

درخواست ابتکار از روسیه برای آزادی 30 فعال محیط زیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در پی صدور حکم بازداشت تعدادی از فعالان صلح‌ سبز که در اعتراض به حفاری‌های نفتی روسیه در قطب شمال دست به اعتراض زده بودند، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار آزادی هرچه سریع‌تر آنان شد.

معصومه ابتکار، قهرمان زمین سازمان ملل در گفت‌وگو با سایت خبری محیط زیست ایران، با اشاره به اقدام دادگاهی در روسیه در محکومیت و بازداشت 30 تن از فعالان صلح سبز در روسیه اظهار کرد: چنانچه این فعالیت مستقیما در ارتباط با منع اکتشاف منابع جدید هیدروکربنی در قطب شمال و برای مقابله با پدیده گرمایش جهانی باشد، اقدامی از سر دلسوزی و نگرانی است.

وی افزود: انتظار دارم دولت روسیه با در نظر گرفتن این واقعیت دستور آزادی هر چه سریع‌تر بازداشت‌شدگان را صادر کند.

ابتکار با تاکید بر اینکه نباید در هیچ کجای دنیا دولت‌ها در مقابل نهادهای مدنی و فعالان محیط زیست که نگران آینده کره زمین هستند بایستند و برخوردهای سلبی و خشن داشته باشند، تاکید کرد: بنده به عنوان قهرمان زمین از دولت روسیه می‌خواهم ضمن بررسی ابعاد موضوع نسبت به رفع این محدودیت‌ها برای فعالان صلح سبز اقدام شود.

بر اساس این گزارش، 28 عضو فعال «صلح سبز» به همراه دو روزنامه‌نگار آزاد به دلیل ورود کشتی‌شان به منطقه حفاری نفتی متعلق به کمپانی گاز پروم، توسط مقامات روسیه دستگیر و بیش از یک ماه است که در شهر بندری «مورمانسک» واقع در شمال روسیه بازداشت هستند.

آنان قصد داشتند از سکوی نفتی کمپانی گاز پروم بالا بروند و مانع از فعالیت کارکنان این کمپانی شوند اما با اتهام دزدی دریایی دستگیر شدند.

اعضای این گروه در صورت اثبات این جرم به هفت سال حبس محکوم خواهند شد.
نظرات بینندگان