arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۲
مجازاتی که خشم مردم کنیا را برانگیخت

چمن‌زنی، مجازات تجاوز به دختر 16 ساله!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر تجاوز به یک دختر 16 ساله توسط شش مرد در کنیا و تعیین کمترین مجازات برای این متجاوزان خشم عمومی را در این کشور برانگیخته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، شش نفر که در ماه ژوئن سال جاری میلادی (2013) به این دختر تجاوز کرده بودند، پس از بازداشت با زدن چمن‌های بیرون ساختمان اداره پلیس مجازات و سپس آزاد شدند.

یکی از روزنامه‌های مهم کنیا از موضوع مطلع شد و آن را گزارش کرد. اکنون خبر این مجازات ناعادلانه نه تنها مردم کنیا بلکه مردم جهان را متاثر کرده است.

خبرنگاری که تصمیم گرفت اولین بار موضوع تجاوز به این دختر 16 را گزارش کند برای حفظ هویت اصلی‌ این دختر نام «لیز» را برای وی انتخاب کرد.

لیز در ماه ژوئن امسال از تشییع جنازه پدربزرگش در روستای «تینگولو» در غرب کنیا بازمی‌گشت که شش مرد به او حمله کردند و یکی بعد از دیگری به لیز تجاوز کردند.

لیز هنوز تحت نظارت پزشک در بیمارستان است و قادر به حرکت نیست و روی صندلی چرخ‌دار می‌نشیند.

وی اکنون قادر به کنترل ادرار و مدفوع خود نیست و ستون فقراتش شکسته است و این نگرانی وجود دارد که لیز هیچ وقت نتواند به طور کامل بهبود بیابد.

صدها نفر از فعالان حقوق‌ بشر با خشم به سمت ساختمان فرمانداری پلیس در نایروبی پایتخت کنیا تظاهرات کردند و خواستار برکناری افرادی شده‌اند که به این پرونده رسیدگی درستی نکرده‌اند.

این فعالان همچنین در اینترنت طوماری را تهیه کرده‌اند که تا حال به امضای یک میلیون و 200 هزار نفر در سراسر جهان رسیده و خواستار مجازات این مردان هستند.

پلیس کنیا می‌گوید در این زمینه تحقیقات را آغاز کرده است. پلیس در نایروبی می‌گوید دو ماه بعد از وقوع این اتفاق در بوسیا در غرب کنیا گزارش به آنها رسیده است و به دنبال شواهد بیشتر هستند.

بنابر قوانین کنیا عاملان تجاوز ممکن است تا 15 سال حکم زندان بگیرند.

مادر لیز می‌گوید از زمانی که این خبر جهانی شده، عده‌ای افراد خیر پیشنهاد کرده‌اند همه هزینه‌های تحصیلی او را تا پایان بپردازند. اما بعد از گذشت چند ماه لیز هنوز در وضعیت امیدوارکننده‌ای به سر نمی‌برد.

از زمانی که پلیس نایروبی تصمیم گرفته دوباره این موضوع را پیگیری کنند این متجاوزان مخفی شده‌اند. همچنین خانواده‌های مردان متجاوز والدین لیز را تهدید کرده‌اند که اگر موضوع را بیشتر پیگیری کنند زندگی آنها را به آتش می‌کشند.

پلیس کنیا امسال گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد آمار تجاوز نسبت به سال قبل که 332 مورد بود افزایش یافته و به 383 مورد رسیده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان