arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۲
پور ابراهیمی:

کاهش دلار به زیر ۲۷۰۰ تومان صلاح نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سیاست‌های بانک مرکزی توسط وزیر اقتصاد تهیه و تایید نمی‌شود، گفت: آقای طیب‌نیا، به عنوان یک کارشناس، نظر مستقل خود را اعلام کرده که قیمت دلار تا 2700 تومان قابلیت کاهش دارد.

محمدرضا پورابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگوی تکمیلی با فارس، درباره موضوع جلسه اخیر کمیسیون متبوعش با وزیر امور اقتصادی و دارائی، اظهار داشت: تیترهای مورد استفاده در برخی رسانه‌ها در خصوص خبر منتشره مبنی بر سؤال از وزیر اقتصاد درباره مواضع ارزی بانک مرکزی، مطابقتی با نحوه بیان آقای طیب‌نیا، نداشته است.

وی ادامه داد: وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به نماینده سوال کننده در کمیسیون بر استقلال بانک مرکزی از وزارت اقتصاد و دارایی تأکید کرد؛ این بدین معناست که سیاست‌های بانک مرکزی توسط وزیر  اقتصاد تهیه و تایید نمی‌شود که وزیر این مواضع را تایید یا تکذیب کند و یا از نظر قانونی به خاطر این مواضع در برابر نمایندگان مجلس پاسخگو باشد، لیکن به عنوان یک کارشناس، نظر مستقل خود را اعلام کردند که قیمت دلار تا 2700 تومان قابلیت کاهش دارد. وزیر همچنین ارزان تر شدن قیمت ارز از این قیمت را به صلاح کشور ندانستند.

پور ابراهیمی افزود: در مجموع وزیر اقتصاد با حضور خود در جلسه کمیسیون عملا نظرات کارشناسی خود را بیان کرد و به لحاظ موقعیت قانونی بانک مرکزی به دفاع یا رد نظرات رئیس کل نپرداخت.

وی تصریح کرد: در این جلسه موضوع قانع شدن یا نشدن اعضای کمیسیون مطرح نبود و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس فقط فرد سوال کننده باید در خصوص قانع شدن یا نشدن تصمیم بگیرد، در پایان این جلسه نیز نماینده سوال کننده از پاسخ قانع نشد و نماینده مذکور بیان داشت با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و مسئولیت رئیس‌جمهور، سوال مذکور را از سوی رئیس جمهور پیگیری خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه مطالب فوق تیترهایی را که برخی رسانه‌ها در خصوص مصاحبه وی با خبرگزاری فارس انتخاب کرده بودند، مغایر با روح و اصل گفته‌های او است، از اصحاب رسانه خواست در انتخاب تیتر برای مطالب خود همسانی تیتر با متن گفت‌وگو و نیز انتقال مطالب با نحوه بیان را مورد توجه خود قرار دهند.
نظرات بینندگان