arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۲

ممنوعیت حمل تصاویر منتسب به ائمه ‌اطهار توسط هیئت‌ها/ قمه زنی پیگرد قانونی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده انتظامی استان یزد از ممنوعیت حمل و استفاده از تصاویر منتسب به ائمه اطهار توسط هیئت های مذهبی در استان یزد خبر داد.

سردار منوچهر امان‌اللهی، ظهر شنبه در جمع روسای هیئت های مذهبی استان یزد با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: استکبار جهانی با ترویج اعمال خرافی در عزاداری ایام محرم درصدد تضعیف پایه های مذهب تشیع و مسلمین است.

وی افزود: در آستانه ماه محرم الحرام که ماه تجلی ارزش های الهی، ماه شهادت و رشادت و ماه حریت و عبودیت است، باید حق عزاداری ائمه اطهار و امام حسین (ع) ادا شود.

امان اللهی بیان کرد: به منظور پرهیز از هر گونه بدعت و خرافه پرستی و مسائلی که باعث وهن فرهنگ مکتب حسینی و قداست تشیع می شود، از عزاداران حسینی در استان یزد انتظار می رود به منظور عظمت و رونق هر چه بیشتر مراسم عزاداری، ضمن رعایت قوانین و مقررات همکاری و تعامل نزدیک را با حافظان نظم و امنیت به عمل آورند.

سرچشمه حرکتهای ضد استعماری ملت ایران برگرفته از واقعه عاشوراست

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی و جبهه گیری های استکبار جهانی و تحریم آنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آگاهی دشمنان انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه سرچشمه های انقلاب و حرکت های ضد استعماری به خصوص در کشور ما برگرفته از بزرگداشت واقعه تاریخی عاشوراست، همواره در پی توطئه و ضربه زدن به اسلام و عقاید مذهبی مسلمانان هستند.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: عمل موهن و خرافی قمه زنی، اقدامی انفعالی و خرافی است که مغایر با موازین شرع و قانونی بوده و از گذشته توسط افرادی ناآگاه اشاعه و رواج یافته است.

وی بیان کرد: این بدعت وهن آمیز، مورد بهره برداری سوء رسانه های بیگانه علیه مذهب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی می شود و پیگرد قانونی دارد و باید به طور جدی از انجام و ترویج آن خودداری و جلوگیری شود.

امان اللهی از مسئولان هیئت های مذهبی و همیاران پلیس خواست تا با اعمال مدیریت مناسب، از بروز هرگونه رفتار و اعمال نا صحیح در هیئت ها جلوگیری شود.

حضور دستجات عزاداری در شهر بر اساس جدول زمان بندی انجام شود

وی بیان کرد: حضور دستجات عزاداری در سطح شهر باید بر اساس جدول زمانی که از قبل هماهنگی شده، صورت گیرد و هرگونه حضور خارج از برنامه باید با کلانتری محل و پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگ شود تا نظم شهر حفظ شود.

امان اللهی همچنین بیان کرد: دستجات و هیئت های مذهبی برای جلوگیری از ایجاد راهبندان و اختلال در عبور و مرور و ایجاد ترافیک روان، هنگام حرکت دستجات عزاداری با همیاران پلیس در دستجات و ماموران انتظامی و راهنمایی ورانندگی همکاری کنند.

وی ادامه داد: هیئت های مذهبی از نصب داربست، چادر و ایستگاه‌های صلواتی در معابر شلوغ که موجب راه بندان و ترافیک می شود، خودداری کنند و در این زمینه توصیه های پلیس را جدی بگیرند.

ممنوعیت استفاده از آلات و ادوات غیرمتعارف موسیقی در هیئت های مذهبی

امان اللهی همچنین با انتقاد از نصب اطلاعیه، پرچم و علائم بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی بیان کرد: این امر سبب اختلال در نظم و مقررات رانندگی می شود و هیئت های مذهبی باید از آن خودداری کنند.

وی همچنین نسبت به خودداری از سوار کردن افراد شرکت کننده در هیئت‌های مذهبی در پشت کامیون ها و اتومبیل های باری و جابجایی آنها در سطح شهر و بین شهرها تاکید کرد.

بنا به گزارش مهر، امان اللهی با اشاره به ممنوعیت استفاده از آلات و ادوات موسیقی غیرمتعارف بیان کرد: مسئولان هیئت ها به توصیه های علما و مراجع تقلید در نحوه برگزاری آئین عزاداری توجه کنند و اجازه ندهند مراسم عزاداری در بعضی از رفتارهای خرافی و اعمال وهن آمیز مانند حمل تمثال غیر واقعی و منتسب به ائمه اطهار (ع)، قمه زنی، استفاده از آلات و ادوات موسیقی غیر متعارف، علم کشی و امثال آن آمیخته شود.
منبع: مهر
نظرات بینندگان