arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۲

موافقت دادگاه با تقاضای فاطمه هاشمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل مدافع «فاطمه هاشمی» اعلام کرد: شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی با تقاضای استمهال موکلش موافقت کرده است.

«سید محمود علیزاده طباطبایی» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه دلیلی برای مجرمیت خانم هاشمی در این پرونده وجود نداشته و این پرونده شاکی خصوصی نیز ندارد، تقاضای استمهال کردیم تا از طریق مذاکره، مسوولان قضایی را برای مختومه شدن پرونده، قانع کنیم.

وکیل مدافع فاطمه هاشمی گفت: «عمل دادستانی تهران در این پرونده غیر قانونی بوده چرا که بدون شاکی خصوصی کیفرخواست صادر کرده است و قصد داریم در فضای تعامل، قضیه را حل کنیم زیرا قانون در مورد جرم نشر اکاذیب، صریح است.»

علیزاده تاکید کرد: جرم نشر اکاذیب بدون شاکی خصوصی قابل پیگرد نیست و تاکنون نیز آقایان لاریجانی در این باره شکایتی مطرح نکرده اند و دادستان هم نمی تواند به نمایندگی از طرف آنها، طرح شکایت کند.

به گفته علیزاده، تاریخ بعدی محاکمه هنوز از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اعلام نشده است.

«فاطمه هاشمی» فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی اواخر مرداد ماه امسال به دلیل اظهاراتش درباره مباحث مطرح شده در جلسات رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت یازدهم در یکی از رسانه ها، به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

پرونده وی پس از صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد و دادگاه 18 آبان ماه را برای برگزاری جلسه دادگاه تعیین کرد که اکنون به گفته وکیل مدافع وی، این شعبه با تقاضای استمهال موافقت کرده است.
نظرات بینندگان