arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۲

هشدار نسبت به آب‌گرفتگی معابر در حداقل 6 استان کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به آب‌گرفتگی معابر در حداقل 6 استان کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش باران گاهی با رعد و برق طی روز دوشنبه و صبح سه‌شنبه در استانهای فارس،‌ کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است و بر این اساس آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این استانها پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین از اواخر روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در استانهای هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران با رعد و برق گاهش وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی روز دوشنبه سامانه بارشی که هم‌اکنون بر فراز کشور مستقر است در نواحی جنوب، شرق، شمال شرق و به صورت پراکنده در بخش‌هایی از مرکز و سواحل شمالی کشور فعال است که شدت بارش در این روز در استانهای فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط استانهای خراسان شمالی و رضوی است. این سامانه در روز سه‌شنبه در جنوب شرق و به صورت پراکنده در شمال شرق و شرق فعال بوده و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

به گفته وی از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری با حاکم شدن جوی پایدار در کشور ضمن افزایش نسبی دما،‌ در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و  گفت: بر این اساس در روز دوشنبه آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه‌ابری پیش‌بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان تهران کمی ابری در پاره‌ای از نقاط با غبار صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 7 و 17 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

نظرات بینندگان