arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲

سلیمی: ما به خدا با رضا زاده قهر نبوديم كه بخواهيم آشتي كنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چـه كـوروش باقري از وزنه‌برداري كنار برود چه نرود نمي‌توان موفق بودنش در حيطه مربيگري را كتمان كرد. او در اين سال‌ها زحمات بسياري براي وزنه‌برداري ايران كشيده و بدون شك بسياري از بداخلاقي‌هايي هم كه به او نسبت داده مي‌شود در راستاي همين موفق شدن‌ها بوده است. مثل تمام اختلافات در اختلاف وزنه‌برداري هم دو طرف دعوا مقصر بودند و البته يك طرف بيشتر و در اين شرايط بهترين كار كنار گذاشتن كدورت‌ها و كنار آمدن دوطرف است؛ اما اين‌طور كه مشخص است چنين نخواهد شد و باقري با استعفايي كه داده كنار خواهد رفت تا رضازاده و المپيكي‌ها اين راه را ادامه دهند. در اين ميان عده‌يي هستند مخالف، مخالف از جهت كنار گذاشتن باقري چراكه معتقدند با اين حركت، بازيكن‌سالاري در ورزش كشور رواج پيدا خواهد كرد و ديگر وزنه بردارهاي المپيكي را نمي‌توان جمع كرد و شايد هر روز خواسته‌يي جديد داشته باشند و البته عده‌يي برعكس فكر مي‌كنند. در اين باره با بهداد سليمي، قهرمان المپيك كه در اين مدت به نوعي پرچمدار المپيكي‌هاي مغضوب بود درباره همه اينها صحبت كرديم.


بالاخره آشتي كرديد؟

ما به خدا قهر نبوديم كه بخواهيم آشتي كنيم.

پس اگر قهر نبوديد چه بود ماجرا؟

يكسري مشكلات و سوءتفاهم‌هايي بود كه ديگر همه هم در جريانش هستند باعث شد كه دو طرف از هم دور شوند. ما از اول هم مشكلي با رضازاده نداشتيم.

به نظرتان اين ماجرا نبايد زودتر از اينها جمع مي‌شد؟

چرا بايد خيلي زودتر از اينها حل و فصل مي‌شد. بايد يك نفر مي‌آمد و ميانجيگري مي‌كرد و اجازه نمي‌داد كه تا اين اندازه اين مساله كش پيدا كند. بايد كدخدامنشي مي‌كردند كه نكردند.

چرا خب اين اتفاق نيفتاد و كسي پا جلو نگذاشت؟

واقعيتش پيشكسوتان وزنه‌برداري به خاطر مشكلاتي كه خودشان دارند و دوست هم ندارم كه الان به مشكلات آنها بپردازم ترجيح دادند كه كنار بايستند و داخل اين ماجرا نشوند.

حالا اين مراسم آشتي‌كنان واقعي بود و مشكلات حل شد؟

ببينيد ما الان دو قدم آمديم جلو و حالا بايد منتظر قدم رضازاده باشيم. ما مشكلي نداريم و به عنوان كوچك‌تر آمديم و از همه مردم هم عذرخواهي كرديم و حالا قدم نهايي را بايد رضازاده بردارد.

و آن قدم نهايي چيست؟

ما يكسري خواسته داشتيم كه قرار شد با رضازاده جلسه‌يي را برگزار كنيم تا سوءتفاهمات برطرف و توافقات نهايي صورت بگيرد. ان‌شاءالله مشكلي پيش نمي‌آيد و ما هم برمي‌گرديم تا دوباره براي كشورمان افتخارآفريني كنيم.

مشكل همچنان كوروش باقري و كار نكردن اوست؟

دوست ندارم دوباره سر اين مسائل صحبت كنم اما همين را مي‌گويم ما كوروش باقري را از لحاظ فني واقعا قبول داريم و منكر زحمت‌هاي او هم نمي‌شويم اما در اين مدت مسائلي مطرح شد كه واقعا ديگر نمي‌توانيم با هم كار كنيم و شدني نيست. يكسري اتفاقاتي افتاد و حرف‌هايي زده شد كه ديگر بهداد سليمي و كوروش باقري نمي‌توانند كنار يكديگر قرار بگيرند. به هر حال باز هم خدا بزرگ است و اجازه بدهيد تا جلسه با رضازاده را برگزار كنيم و ان‌شاءالله هرچه كه براي وزنه‌برداري كشورمان خوب است همان شود.

با كنار گذاشتن باقري عده‌يي معتقدند كه بازيكن‌سالاري رواج پيدا مي‌كند. چه نظري در اين باره داريد؟

اصلا اينجوري نيست. ما از روز اول به هيچ عنوان دنبال بازيكن‌سالاري نبوديم و نيستيم. من خودم به شخصه كوچيك ملت و همه پيشكسوتان هستم و همين جا هم مي‌گويم كه هيچ‌وقت به چيزي جز موفقيت كشورم فكر نمي‌كنم و دنبال هيچ چيزي هم نيستم اما گاهي بايد از حق خود دفاع كنيم و اجازه ندهيم كه شخصيت مان زير سوال برود.

الان با كنار رفتن باقري شما با هر مربي ديگري كه فدراسيون انتخاب كند كار مي‌كنيد يا نه؟

راستش ترجيح مي‌دهم كه درباره اين مسائل در جلسه خصوصي كه قرار است با رضازاده برگزار كنيم صحبت كنم و اميدوارم كه به نتيجه خوبي برسيم و بتوانيم مثل گذشته با قدرت در رقابت‌ها شركت كنيم.

نظرت راجع به بهادر مولايي و رقابت با او چيست؟

مي خواهم از جوسازي‌هايي كه درباره رابطه من و بهادر به وجود آمده گلايه كنم و بگويم كه مولايي همشهري و دوست صميمي من است و ما بسيار با هم رفيق هستيم و من نه تنها با او بلكه با هيچ كدام از وزنه برداران مانند محمدرضا براري يا مولايي مشكلي ندارم و آنها را دوست دارم و آرزوي موفقيت آنها را دارم اما ناراحتي من از اين است كه چرا نتوانستم در مسابقات جهاني شركت كنم در حالي كه يك روز بعد از مسابقات جهاني يعني ششم آبان ماه وزنه 205 كيلو را در يكضرب و 260 كيلو را در دو ضرب كه 5 كيلو بالاتر از ركورد دنياست زدم در حالي كه روسلان آلبگوف از روسيه 464 كيلو در مجموع را زده بود و من با 465 كيلو در مجموع يك كيلو از او بيشتر زده‌ام و فيلمش هم در خبرگزاري‌ها موجود است و همه مي‌توانند آن را ببينند. مشكل من اين نيست كه بهادر مولايي در تيم ملي نايب‌قهرمان جهان شده بلكه از اين موضوع بسيار هم خوشحالم اما ناراحتم كه چرا عنوان قوي‌ترين وزنه‌بردار جهان را كه من براي ايران حفظ كرده بودم، به سادگي از دست رفت و يك روس حالا صاحب اين عنوان شده است.

به مسابقات جام رياست‌جمهوري روسيه نمي‌رويد؟

نه نمي‌رويم. من وقتي طلاي مسابقات جهاني را از دست داده‌ام چرا بايد به جام روسيه بروم؟

نصرالله سجادي هم به عنوان وزير ورزش به مجلس معرفي شد؟

جدا؟ نمي‌دانستم الان از شما شنيدم. به هر حال اميدوارم كه هرچه زودتر ورزش از اين بلاتكليفي بيرون بيايد و مطمئنا نمايندگان مجلس هم بهترين تصميم را خواهند گرفت.

منبع: اعتماد
نظرات بینندگان