arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲

نجات دو متهم محکوم به قصاص نفس از اعدام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون دادستان زنجان گفت: با پیگیری های مستمر و تلاش های صادقانه و مجدانه شورای حل اختلاف شهرستان زنجان و همکاران اداری و قضایی دادسرای عمومی و انقلاب زنجان دو زندانی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل 5 سال حبس از دار مجازات رهایی یافتند.

به گزارش مهر، محمد تقی فتحی افزود: سرانجام پس از ساعت ها صحبت و دیدار حضوری بصورت جداگانه طی چندین جلسه با اولیای دم مقتولین به حول قوه الهی و با بخشش و رفتار خداپسندانه خانواده متوفیان موفق به اخذ رضایت از آنها شدیم.

فتحی همچنین افزود: درایت، ارشادات و راهنمایی های دادستان زنجان و تجربه و جدیت بالا در شورای حل اختلاف شهرستان زنجان و نیز دادسرا بویژه همکاران شعبه اول اجرای احکام، رفتار و اخلاق پر معنویت خانواده شکات و استفاده درست از معتمدین محل، چهار اصل مهم در اخذ رضایت از خانواده متوفیان بوده است.

فتحی گفت: کنترل خشم و عصبانیت و برخورد منطقی و گذشت جوانمردانه برای رضای خداوند متعال از بهترین راه های پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار اجتماعی از قبیل قتل و امثال آن خواهد بود و همچنین نظارت درست و تربیت مناسب والدین نسبت به فرزندان خود نیز از دیگر عوامل مهم سالم سازی رفتار های اجتماعی و در امتداد آن کاهش جرایم خواهد بود.

فتحی تاکید کرد: دستگاه قضایی با جدیت تمام جهت احقاق حقوق مردم و جاری نمودن عدالت در جامعه قدم برداشته و در صورت مواجهه با افراد متخلف و قانون شکن که موجبات سلب امنیت و آرامش مردم و جامعه را فراهم می نمایند برخورد قانونی و قضایی خواهد کرد.
نظرات بینندگان