arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۲

سوال یک نماینده از روحانی درباره میزان دخالت برادرش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خواستار اجرای صحیح قانون هدفمندی و سیاست های کلی اصل 44 از سوی دولت شد.

به گزارش خبرآنلاین، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در نطق میان دستور امروز خود در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: همانطور که از دولت تدبیر و امید در مجلس با رای بالا حمایت کرده و خواهیم کرد، انتظار داریم تکلیف جامعه و مجلس را در مواردی روشن کنید و به نصایح مردم، نمایندگان و نخبگان جامعه بیشتر توجه کنید.

وی در بیان موارد مورد نظرش در ابتدا به نقش برادر رییس جمهور در هیات دولت اشاره کرد و افزود: میزان دخالت برادر رییس جمهور و جایگاه قانونی وی چقدر است؟

نماینده بجنورد با اشاره به سخنان رییس جمهور در خصوص خالی بودن خزانه، گفت: آیا مملکت قانون ندارد که خزانه پر یا خالی شود؟ بودجه 92 سالیانه است و دولت موظف به اجرای آن است، فروش نفت به میزان پیش بینی نه تنها کم نشده بلکه بیشتر نیز شده است. قیمت فروش هم از میزان پیش بینی هم بیشتر شده است. 63 هزار میلیارد تومان درآمد دولت محقق می شود. آیا میزان دریافت مالیات کم شده که آن هم برابر نظر ریاست سازمان مالیاتی محقق می شود. می ماند ارقام دیگر بودجه از جمله آمار فروش اوراق مشارکت که دولت شما تازه شروع به پیگیری نموده است.

وی در ادامه خطاب به رییس جمهور در خصوص فروش سهام شرکت های دولتی اظهار کرد: برخی وزرای شما اعتقادی به اجرای اصل 44 ندارند و اعلام نموده اند. شما که با شعار خصوصی سازی آمده اید پس چه شده که دولت لایحه اصلاح بودجه برای کاهش فروش سهام دولت را آورده است؟ چرا تاکنون کمترین اقدام برای فروش سهام دولت انجام نداده اید و سازمان خصوصی سازی سهام قابل عرضه به بورس نفرستاده است و حتی مصوبات قانونی دولت دهم که هیات تطبیق مجلس دوبار آن را تایید نموده است را ملغی کرده اید. می دانید دولت دهم چقدر از مشکلات خود را با فروش و واگذاری سهام حل نموده است؟بررسی فرمایید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اینگونه نطق خود را ادامه داد: وزیر نیروی شما در مقابل این جمله که «لیست شرکت های قابل واگذاری در پیوست یک بودجه آمده است و تاکید قانون اصل 44 و مقام رهبری و مجلس است و باید قانون را اجرا نمایید» پاسخ می دهد اگر دولت سهام را بفروشد من استعفا می دهم. عجب! وقتی می گوییم چرا لایحه برای اصلاح قانون بودجه نمی آورید پاسخی دریافت نمی کنیم.

ثروتی خطاب به رییس جمهور ادامه داد: برخی وزرای شما در دولت به دنبال واگذاری سهام بیشتر بابت بدهی به نهادهای غیردولتی هستند. از سوی دیگر شما سهام پتروشیمی ستاره خلیج فارس و نیروگاه ها و شرکت های وزرات نیرو و صنایع معادن را به بورس ارسال فرمایید بعد ادعای خالی بودن خزانه را مطرح کنید.

نماینده بجنورد تصریح کرد: باید اذعان کرد که به نظر می رسد برخی وزرای شما به دلیل سن بالا مربوط به دوران تاریخ دهه اول انقلاب هستند و بایستی در دولت روحیه چابکی، ابتکار، خلاقیت، جسارت و اجرای تصمیمات اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی و محرومیت زدایی و اجرای اصل 48 قانون اساسی و 180 برنامه پنجم، حل مشکلات مسکن مردم، معیشت مردم و ... به استناد اجرای قانون باشند.

این نماینده اصولگرای مجلس خطاب به دولت با طرح این سوال که چرا قانون هدفمندی یارانه مندرج در بودجه 92 را اجرا نمی کنید؟، ادامه داد: اخیرا فرموده اید با پیشنهادهای متعدد در خصوص حذف سه دهک مخالفید و ورود به زندگی خصوصی مردم می دانید، آیا پرداخت یارانه به درآمدهای بالا که بیشترین استفاده از بنزین و مواد سوختی با قیمت یک هفتم منطقه را دارند و حدود دو سوم مصرف بنزین در تهران است از جیب فقرا و روستاییان که کمترین وسیله را دارند نمی دانید؟

ثروتی گفت: اعلام می نمایم که شما نیز اگر در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اگر خشت اول را کج بگذارید یقینا سال بعد نیز مشابه سه سال قبل اجرای قانون نخواهید کرد، به نظر می رسد داستان کنترل دولتی ارز و چهاربرابر شدن آن در انتظار یارانه ها نیز خواهد بود.

وی تاکید کرد: با تخلف از برنامه و بودجه به دنبال استفاده از صندوق توسعه ملی نباشید، توجه به توانمندی های اقتصادی کشور را مدنظر داشته باشد و همگان می دانند که مذاکرات بهبودی اقتصادی نمی آورد. چرا به وزیر نیروی خود که مدعی فساد 12هزار و 600 میلیارد تومانی در دولت دهم می باشد پاسخ نمی دهید می دانید که خوراک تبلیغاتی برای بی بی سی و صدای آمریکا فراهم نموده اید که استغفرالله در نظام جمهوری اسلامی چقدر فساد وجود دارد! چرا از وزیر خواسته نمی شود که اسناد و مدارک خود را ارائه دهد.
نظرات بینندگان