arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹

مبارک : رییس جمهور می مانم ! + فیلم / مردم : إرحل ، إرحل / عمر سلیمان : جوانان به خانه هایشان برگردند

حسنی مبارک پنجشنبه شب برای سومین بار پس از شروع ناآرامی های هفده روز گذشته ی مصر در تلویزیون ملی این کشور ظاهر شد و ضمن اعلام عدم ترک مسندش ، گفت : به تعهد خود به رهبری این کشور تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تابستان آینده پایبند است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر گفت به تعهد خود به رهبری این کشور تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه سپتامبر ( تابستان آینده ) پایبند است.او گفت بخشی از اختیاراتش را به معاونش یعنی عمر سلیمان واگذار می کند.
 
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب ، مبارک که پنجشنبه شب برای سومین بار پس از شروع ناآرامی های هفده روز گذشته در مصر در تلویزیون این کشور صحبت می کرد از دستگیری افرادی خبر داد که به مردم حمله کرده اند ، این در حالیست که برخی از این افراد با کارتهای شناسایی دولتی توسط تظاهر کنندگان دستگیر شده بودند .
 
مبارک گفت به جوانان معترض این کشور افتخار می کند و تاکید کرد : به دیکته های خارجیان گوش نمی دهم  و از خارجیان دستور نخواهم گرفت . وی گفت، انتخابات آزاد در شهریور ماه بدون حضور وی برگزار می شود .

مبارک در ادامه خطاب به جوانان تظاهر کننده افزود : مطالبات شما منطقی و مشروع هستند ، در هر نظامی اشتباهاتی انجام می شود ، آنچه مهم است اصلاح اشتباهات است و برخورد با قانون شکنان است.

مبارک در بخش دیگری از سخنانش گفت: من برای ملت و میهنم زندگی می کنم ! در همین حال هزاران نفر از مردم که در میدان تحریر به سخنان مبارک توجه می کردند ، فریاد زدند : إرحل إرحل مبارک . ( برو ، برو مبارک )

او همچنین از اصلاح بعضی از اصول قانون اساسی خبر داد.
 
مبارک برای اثر گذاری بر احساسات مردم خطاب به جوانان گفت : من به عنوان پدر با شما سخن می گویم . او در این سخنرانی برای نخستین بار از کشته شدگان تظاهرات با عنوان شهید نام برد و گفت :  برخورد کنندگان با مردم  را به شدید ترین وجه برخورد محاکمه می کند.
سخنان مبارک و تاکید او بر باقی ماندن بر مسند ریاست جمهوری مصر و عدم توجه به خواست مخالفین در حالی انجام شد که ساعاتی پیش نخست وزیر و دبیرکل حزب حاکم مصر در مصاحبه های جداگانه از احتمال کناره گیری آقای مبارک خبر داده بودند.

شاید تصمیم ارتش پس از سخنان مبارک بتواند اوضاع آینده مصر را روشن تر نماید .
 


 
 
عمر سلیمان : جوانان به خانه هایشان برگردند
 
عمر سلیمان پس از سخنان مبارک از مردم خواست کمک کنند تا حاکمیت بتواند اهداف مورد نظر آنها را اجرا نماید. وی از گروههای مختلف سیاسی درخواست کرد ، برای انتقال مسالمت آمیز قدرت بر سر میز گفتگو بنشینند .

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ، وی محافظت بر انقلاب جوانان ، تلاش برای افزایش اعتماد ، اجرای قانون و گفتگو را راههای رسیدن به هدف مخالفین بیان کرد که راه را برای رسیدن به دموکراسی هموار می کند.

او گفت : با افرادی که بخواهند ثبات را از بین ببرد و رسیدن به این اهداف را به مخاطره اندازند ، برخورد می شود.
 
او از جوانان خواست به خانه هایشان برگردند و از توجه به سخنان فتنه گران دست بردارند. وی از جوانان خواست متوجه خطرهایی باشند که مصر را تهدید می کند.

او از نیروی ارتش تشکر کرد و اعلام کرد کسب و کار از فردا در مصر آغاز می شود و اوضاع عادی شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
0
افلا تبصرون ؟ این بی خردی آینده ی تمام دیکتاتورهاست ، که همواره با ذلت تخت سلطنت را رها می کنند.
نظرات بینندگان