arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۲

تولید مایع ضدعفونی گیاهی ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران کشور با تولید ماده ضد عفونی کننده گیاهی با نام تجاری موج/ نوج موفق شدند در چهارمین جشنواره علم تا عمل چند قرارداد تجاری سازی با حجم ۷ میلیارد تومان منعقد کنند.

به گزارش ایسنا، رحمت الله بابایی مجری طرح گفت: «این ماده ضدعفونی کننده با استفاده از دو نوع گیاه عرضه شده و از آن می توان به جای کلر برای ضدعفونی کننده آب آشامیدنی نیز استفاده کرد. استفاده از این ماده در شیر به عنوان ماده نگهدارنده از دیگر کاربردهای این ماده گیاهی است٫ چراکه این ماده فاقد اسید و دارای خاصیت قارچ کش و میکروب کش نیز هست.»

این ماده همچنین برای ضدعفونی کردن محصولات کشاورزی، سپتینگ بیمارستان ها، دامداری ها و مرغداری ها قابل استفاده است. این ماده ضدعفونی کننده گیاهی همچنین در صنعت کشاورزی برای ضدعفونی کننده خاک استفاده می شود و پس از آن می توان اقدام به بذرپاشی در مزرعه کرد.

مجری طرح از تجاری سازی این ماده ضدعفونی کننده گیاهی نیز خبر داد و گفت: «این ماده در کشور ازبکستان تجاری سازی شده و با تاسیس کارخانه ای در این کشور ماده اولیه آن از طریق ایران تامین می شود. همچنین قرارداد تجاری سازی این ماده با کشور بلاروس به ارزش 2 میلیارد تومان و تفاهم نامه ای با کشور عراق به ارزش 3 میلیارد تومان در چهارمین جشنواره علم تا عمل به امضا رسیده است. یک سرمایه گذار تهرانی نیز 2 میلیارد تومان برای تولید و فروش این مایع ضد عفونی کننده با ما قرارداد بسته است».

شایان ذکر است نام تجاری این محصول به گزارش خبرگزاری مهر «موج» و به گزارش ایسنا «نوج»‌ است. این محصول مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرار گرفته و هزینه هر لیتر از این مایع ضد عفونی کننده گیاهی 1500 تومان است که شهروندان می‌تواند این لیتر مایع ضد عفونی کننده را با 10 لیتر آب مخلوط و از آن برای ضد عفونی کردن سبزیجات استفاده کنند.

با توجه به آمار ارایه شده از انعقاد 14میلیارد تومان قرارداد تجاری سازی طرح های ارایه شده در چهارمین جشنواره علم تا عمل به نظر می رسد مایع ضدعفونی کننده گیاهی موج / نوج با جذب نیمی از این مبلغ موفق ترین طرح جشنواره امسال است.

نظرات بینندگان