arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۲

حراج سینما جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی مصفا داماد خانواده حاتمی درباره مزایده سینما جمهوری گفت: این مزایده شامل سه دانگ از سینما و متعلق به شریک ما است و از آنجا که کاربری این زمین فرهنگی است، برنده مزایده هم امکان تغییر کاربری آن را ندارد.

علی مصفا، همسر لیلا حاتمی درباره وضعیت به وجود آمده برای سینما جمهوری و مزایده سه دانگ آن به مهر گفت: سه دانگ این سینما توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از محمدعلی فردین بازیگر سینما گرفته شده است و در حال حاضر صاحب این سه دانگ آن را به مزایده گذاشته است تا آن بخش را بفروشد.

وی افزود: ما به‌عنوان مالک مابقی سهم سینما جمهوری هیچ نقشی در این مزایده نداشته‌ایم و از سوی دیگر توان خریداری آن سه دانگ را هم در این مزایده نداریم؛ به همین دلیل منتظریم تا تکلیف شریک جدید ما پس از برگزاری مزایده مشخص شود. البته خواست ما حفظ این ساختمان است که ارزش تاریخی دارد؛ به‌خصوص نمای آن که بسیار منحصربه‌فرد است و هم اکنون زیر تابلویی فلزی قرار دارد.

به گفته وی، چون کاربری این زمین فرهنگی است باید به همین شکل باقی بماند و نمی‌توان این کاربری را تغییر داد.

این کارگردان و بازیگر سینما از مراجعه چندباره‌اش در این سال‌ها به شهرداری تهران خبر داد و تشریح کرد: مراجعه من به این منظور بود تا بتوانم شهرداری را قانع کنم تا این سه دانگ را از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بخرد و با ما شریک شود تا این ساختمان را بازسازی کنیم که البته هیچ جوابی دریافت نکردم. مصفا با اشاره به رقم بالایی که برای خرید این سینما باید پرداخته شود، عنوان کرد: شرایط پرداخت هزینه این سه دانگ خیلی راحت نیست تا هر شخصی برای خریداری آن انگیزه داشته باشد.  به نوعی سرمایه‌گذاری با ریسک بالا است. فکر می‌کنم افرادی که می‌توانند این بودجه را صرف کنند در این شرایط ترجیح می‌دهند یک آپارتمان بخرند که برایشان سود بیشتری داشته باشد. ساختمان تاریخی سینما جمهوری در حد فاصل خیابان فلسطین و ابوریحان با قیمت پایه دو میلیارد و 550 میلیون تومان با عنوان ساختمان فرهنگی مذهبی به مزایده گذاشته شده است.
نظرات بینندگان