arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۲

نامه ۷۹ مقام ارشد آمریکایی به اوباما درباره ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ۷۹ نفر از مقامات بلندپایه سابق نظامی و دیپلماتیک، افسران اطلاعاتی و سیاستگذاران و متخصصین ارشد حوزه امنیتی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خود را از اتخاذ راه‌حلی دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعلام کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از وب‌سایت گروه پروژه ایران؛‌ یک گروه دو حزبی متشکل از 79 مقام ارشد نظامی و دیپلماتیک، افسران اطلاعاتی، سیاستگذاران و متخصصین ارشد حوزه امنیتی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا از تلاش‌های انجام گرفته به منظور دستیابی به راه‌حلی برای بن‌بست هسته‌ای ایران حمایت کردند.

این نامه در حالی منتشر می‌شود که هم‌اکنون دور جدیدی از مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی در حال انجام است. بسیاری انتظار دارند که در این مذاکرات گام‌هایی عینی برای دستیابی به توافقی با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور دست یافته شود.

در این نامه چنین نوشته شده است: "...کار سخت دیپلماسی هم‌اینک آغاز می‌شود. چندین دهه بی‌اعتمادی و نبود ارتباط بین دو کشور دستیابی به توافق‌هایی که به ما تضمین خواهند داد برنامه هسته‌ای ایران در جهنت صلح‌آمیز قرار دارد را پیچیده ساخته است."

در بخش دیگری از این نامه اعلام شده است: "شما یقینا در این خط‌مشی جدید برای تعامل با ایران مخالفینی خواهید داشت. ما از این خط‌مشی جدید حمایت کرده و قول می‌دهیم که به هموطنان آمریکایی خود کمک خواهیم کرد که از مسیر بلند پروازانه و تحول‌طلبانه‌ای که شما برای ایحاد محیطی صلح‌آمیز و توأم با همکاری بیشتر در خاورمیانه انتخاب کرده‌اید، قدردانی کنند."

در این نامه همچنین اعلام شده: "گزینه دیپلماتیک هم‌اکنون و با توجه به ابتگاراتی که دولت ایران اتخاذ کرده ... گزینه درست است."
نظرات بینندگان