arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۲

گزینه جدید وزارت ورزش: می توان نارسایی‌ها را در مدت 5 ساله برطرف کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: معتقدم باید فدراسیون فوتبال را در برخورد با نارسایی‌ها تقویت کنیم. این تقویت ناشی از حمایت‌های مادی، معنوی و سیاسی است.

محمود گودرزی چهارمین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌هایش درباره این وزارت‌خانه، گفت: برنامه‌های بنده برای وزارت ورزش و جوانان دارای کلیات و سرفصل‌هایی است.
 
وی افزود: براساس برنامه‌هایی که در نظر گرفته‌ام، در حوزه جوانان آسیب‌ها و خلاهای این حوزه جوانان را بررسی و آسیب‌شناسی کرده‌ام. آسیب‌شناسی خلا‌های مدیریتی و فقدان اسناد بالادستی و کامل نبودن آن و نیز ناهماهنگی میان قوانین با انتظارات و نیازهای موجود از مهم‌‌ترین سرفصل‌های برنامه‌های بنده است.
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تأکید کرد: برنامه‌های بنده در زمینه بهبود جایگاه اقتصادی و فرهنگی جوانان براساس منشور فرهنگی و تربیتی نسل جوان، ابلاغی مقام معظم رهبری، کاهش شکاف و آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و مردان جوان، جوانان دبیرستانی، جوانان از تحصیل بازمانده، بیکار، شاغلین، محله‌های فقیرنشین، گروه‌های قومی، والدین بد و یا بی‌سرپرست نوجوانان و جوانان، جوانان مبتلا به بیماری‌های جسمی و وجوانان درگیر در مصرف موادمخدر، حاشیه‌نشینان به استراتژی تبدیل شده که این استراتژی‌ها راهبردهایی دارند که راهبردها نیز هرکدام دارای اقدامات اجرایی هستند.
 
محمود گودرزی در ادامه درباره برنامه‌هایش برای مقابله با تبانی در فوتبال، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال متولی اصلی فوتبال در کشور است. فدراسیون فوتبال نهادی است که  می‌بایست وظایف قانونی، فرهنگی‌ و اخلاقی‌اش را انجام دهد.
 
وی در همین زمینه تصریح کرد: بنده معتقدم که باید فدراسیون فوتبال را در برخورد با نارسایی‌ها تقویت کنیم؛ این تقویت ناشی از حمایت‌های مادی، معنوی و سیاسی است. البته همه بخش‌ها باید کمک کنند که نارسایی‌هایی که در حوزه ورزش و به ویژه فوتبال وجود دارد، مقداری تعدیل شده و در یک پروسه زمانی 4 و یا 5 ساله اصلاح و برطرف شود.
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که پیش از سجادی شما به عنوان وزیر پیشنهادی مطرح بودید اما نهایتا سجادی معرفی شد. دلیل این موضوع چیست؟ گفت: بنده واقعا اطلاع ندارم. تصمیمی است که آقای رئیس‌جمهور گرفته و آن تصمیم برای بنده بسیار محترم است.
 
گودرزی افزود: بنده پس از معرفی آقای سجادی، از وی حمایت کردم و از معرفی وی خوشحال شدم، اما به هر حال قرعه فال به نام بنده زده شد.
 
وی ادامه داد: چهارشنبه دو هفته پیش دیداری با رئیس‌جمهور و معاونین وی داشتم. در این جلسه آقای روحانی رهنمودهایی مطرح کرد و بنده نیز نکاتی ارائه کردم که در انتها به ارائه یک برنامه از سوی بنده منجر شد که شنبه بعد بلافاصله برنامه‌هایم را ارائه کردم که به اجماع گذاشته شد.
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مورد احتمال دیدارش با رئیس‌جمهور طی امروز، اضافه کرد: هنوز چیزی به بنده نگفته‌اند. فقط از دفتر رئیس‌جمهور با بنده تماس گرفته شد و تأیید بنده را جهت معرفی به مجلس گرفتند که بنده نیز با آن موافقت کردم.
 
گودرزی در پایان با بیان اینکه هیچ شناختی نسبت به فضای مجلس و رأی اعتماد ندارد، خاطرنشان کرد: امیدوام که نمایندگان به بنده رأی بدهند. احتمالا مشکلاتی وجود نداشته باشد البته این موضوع به ارائه برنامه‌های بنده در کمیسیون‌ها نیز بستگی دارد.
نظرات بینندگان