arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۲

کره شمالی 80 نفر را در ملاء عام اعدام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه جونگ آنگ ایلبو کره جنوبی امروز (دوشنبه) نوشت، کره شمالی اوایل ماه جاری میلادی حدود 80 تن را در ملا عام اعدام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه جونگ آنگ ایلبو به نقل از منبع ناشناسی که گفته می‌شود با امور داخلی کره شمالی آشنا است و اخیرا از سفر پیونگ بازگشته نوشت، این اعدام‌ها سه نوامبر سال جاری میلادی در هفت شهر مختلف صورت گرفت.

این منبع به نقل از یک شاهد عینی گفت، مقامات بندر "وونسان" 10 هزار تن را در استادیوم ورزشی جمع کردند تا تیرباران شدن هشتاد تن را تماشا کنند.

اکثر آن‌ها به تماشای سریال‌های تلویزیونی غیر مجاز کره جنوبی و برخی نیز به روسپی گری متهم شده بودند.

شهرهای چون وونسان و پیونگ سانگ در غرب کره شمالی به عنوان مناطق مهم اقتصادی با هدف جذب سرمایه‌های خارجی برای بهبود وضعیت اقتصادی رو به زوال کره شمالی محسوب می‌شوند.

روزنامه ان کی که توسط پناهندگان کره شمالی مستقر در سئول اداره می‌شود، نسبت به این اعدام‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرد.

اما وب سایت "اتحاد روشنفکران کره شمالی" که باز هم توسط گروه دیگری از پناهندگان کره شمالی اداره می‌شود، گفت، منابع‌اش ماه‌ها پیش درباره موج اعدام‌های عمومی گزارش داده بودند.

یکی از مقامات این وب سایت گفت: مشخصا دولت کره شمالی از تغییرات بالقوه ذهنیت‌های مردم کشورش وحشت دارد و در تلاش است تا مردم را بترساند.

تماشای فیلم‌های یا سریال‌های تلویزیون‌های خارجی به ویژه آن‌هایی که از سئول پخش می‌شوند در کره شمالی یک جرم جدی محسوب می‌شود.
نظرات بینندگان