arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۲

برزیل خواستار توضیح آمریکا در صندوق پول شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : برزیل روز چهارشنبه نشست غیر رسمی کشورهای عضو صندوق بین المللی پول را برای دریافت توضیحات درباره سوءظن‌های مربوط به جاسوسی آمریکا خواستار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پائولو نوگیرا باتیستا، نماینده برزیل در شورای اداری صندوق بین المللی پول اعلام کرد: «به درخواست من نشستی برگزار شد (...) من تلاش می کنم توضیحاتی به دست آورم».

بر اساس اطلاعاتی که در پایان ماه اکتبر در رسانه ها آمده است، دولت اوباما از آژانس امنیت ملی خود تقاضا کرده است به جاسوسی در مقرهای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که هر دو در واشنگتن، پایتخت آمریکا قرار دارند، پایان دهد.

صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که نخستین سهام دار هر دو آنها آمریکا است، تاکنون نخواسته اند در این باره اظهار نظری بکنند.

سخنگوی صندوق بین المللی در نامه ای الکترونیکی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد «ما از اخبار مطبوعات مطلع شدیم اما تا این لحظه در این باره اظهار نظری نکرده ایم».

در واقع نشست روز چهارشنبه شورای اداری صندوق بین المللی پول در واشنگتن، ابتکار خود این صندوق نبود بلکه ابتکار کارکنان نمایندگی برزیل در آن بود.

به گفته نوگیرا باتیستا، کریستین لاگارد، مدیرکل صندوق بین المللی پول در این نشست حضور نداشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، نماینده برزیل که غالبا انتقادهایی را در صندق بین المللی پول مطرح می کند، گفت « این حق هر نماینده کشوری است که نشست شورای اداری را خواستار شود ».
نظرات بینندگان