arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۲

پاکستان: 15 زخمی در 2 انفجار در نزدیکی حسینیه شیعیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مقامات پلیس پاکستان بامداد روز پنجشنبه گزارش دادند: بر اثر انفجار پیاپی دو بمب در نزدیکی حسینیه شیعیان در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب این کشور 15 تن مجروح شدند.
 
 به گزارش ایرنا، مقامات پلیس کراچی در گفت وگو با خبرنگاران افزودند: تروریست ها با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور دو بمب جاسازی شده را در نزدیکی حسینیه (امام بارگاه) شیعیان در حوالی ˈپهارگنجˈ منطقه ˈناظم آباد شمالیˈ این شهر منفجر کردند.

این مقامات گفتند: در میان مجروحان این انفجارهای تروریستی چند زن، کودک، خبرنگاران و چند تن از نیروهای امنیتی نیز به چشم می خورند.

به نقل از شبکه های خبری محلی پاکستان؛ انفجار این دو بمب زمانی صورت گرفت که شیعیان منطقه پهار گنج و ناظم آباد کراچی پس از شرکت در مراسم سوگواری در حال خروج از حسینه بودند.

پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان محل انفجار بمب را تحت کنترل قرار داده و ضمن بررسی جوانب این حادثه تروریستی از ورود افراد به محل حادثه جلوگیری می کنند.

به گفته شاهدان، این انفجار باعث خسارت به حسینیه شیعیان، چند خودرو و ساختمان در اطراف محل حادثه شد.

تیم های امدادی زخمی های این حادثه را به مراکز درمانی شهر کراچی انتقال دادند.

ˈعشرت العبادˈ فرماندار ایالت سند پاکستان با اطلاع از انفجارهای بمب وضعیت اضطراری را در تمام بیمارستانها و مراکز درمانی شهر کراچی اعلام کرده و تدابیر امنیتی در محل عزاداری و محل برگزاری آیین مذهبی شیعیان تشدید شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجارهای تروریستی را به عهده نگرفته است. مقام های پاکستان شبه نظامیان گروه تحریک طالبان (تی تی پی) و گروههای تروریستی-افراطی را برای انجام عملیات های تروریستی هدف قرار دادن شیعیان و مراسم مذهبی اعضای شیعی در مناطق مختلف این کشور از جمله شهرهای ˈکراچی و کویتهˈ مقصر می دانند.

اعضای ارشد و هواداران گروههای شیعی پاکستان با محکوم کردن انفجارهای امروز در کراچی از دولت محلی، نیروهای امنیتی و دیوان عالی پاکستان خواستند تا هر چه سریعتر عناصر تروریستی و جنایتکار این اقدام را شناسایی و بازداشت کنند.

انفجارهای تروریستی امروز به حسینیه شیعیان شهر کراچی نگرانی مقام های پاکستان را نسبت به تامین امنیت آیین مذهبی شیعیان در روز تاسوعا و عاشورا افزایش داده است.

در ایام دهه اول ماه محرم الحرام و سوگواری حضرت ابا عبدالله حسین علیه السلام، نیروهای امنیتی پاکستان از جمله ارتش، نیروهای سپاه مرزی، تکاوران، نیروهای پلیس و نهادهای اطلاعاتی- امنیتی تدابیر شدید امنیت و حفاظتی را برای شیعیان پاکستان که خود را آماده عزاداری برای سالار شهیدان در روزهای تاسوعا -امروز- و عاشورا (فردا) کرده اند، مهیا می کنند.

هیات های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی -جمعه- در خیابان های بزرگ و اصلی شهرهای مختلف پاکستان از جمله ˈاسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، کویته، اسکردو، گلگیت، دیره اسماعیل خان، پیشاور، حیدرآباد، نواب شاه، سکهر، بهاولپورˈ و دیگر شهرهای ایالات سند، خیبرپختونخوا، پنجاب و بلوچستان تحت تدابیر شدید امنیتی به سوگواری خواهند پرداخت.

روز نهم و دهم محرم که مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است همه ساله از سوی دولت پاکستان تعطیل رسمی اعلام شده و مردم در این روز، نذورات خود را بین هیات های مذهبی و فقرا پخش می کنند.
نظرات بینندگان