arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۱۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۲

توضیح کرباسچی درباره انتشار «هم‌میهن» : بعد از 6 سال یادشان افتاده که به منع تعقیب، اعتراض کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر مسئول روزنامه هم‌میهن اعلام کرد: رئیس قوه قضائیه اعمال ماده ۱۸ در مورد روزنامه تحت مدیریتم را قبول کرده است در حالی که به نظر بسیاری از حقوقدانان منع تعقیب به عنوان ماده ۱۸ قابل اعتراض نیست.

به گزارش فارس، غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه توقیف شده هم میهن پیش از ظهر امروز (جمعه) در حاشیه مراسم ختم والده محمد‌علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره توقیف روزنامه مذکور، گفت: اگر مسئولان در مورد روزنامه هم میهن قانونی برخورد کنند، مسئله حل می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا تاکنون برخورد مسئولان در مورد این روزنامه قانونی نبوده است، گفت: از طرف دولت مشکلی وجود ندارد اما ظاهراً اختلافی در قوه قضائیه وجود دارد و بعضی مسئولان این قوه دستور منع تعقیب صادر کرده‌اند و برخی هم بعد از گذشت 6 سال یادشان افتاده که دو مرتبه به این منع اعتراض کنند.

کرباسچی با بیان اینکه از طرف رئیس قوه قضائیه قبول ماده 18 اعلام شده است، تأکید کرد: نظر بسیاری از حقوق‌دانان، منع تعقیب به عنوان ماده 18، قابل اعتراض نیست چرا که ماده 18 مربوط به احکام قضایی است.

کرباسچی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود اگر روزنامه هم‌میهن دیگر منتشر نشود، درخواست دادید هفته‌نامه آسمان تبدیل به روزنامه شود آیا این صحت دارد،  توضیح داد: این موضوع بستگی به نظر وزارت ارشاد دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
پیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
1
50
وای به روزی که بگندد نمک!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
53
افراطیون در هر مقامی قانون را هم طبق منافعشان تفسیر میکنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
42
اعتراض به قرار منع تعقیب دارای مهلت ده روزه از تاریخ ابلاغ است .از سویی هیچ قراری قابلیت اقدام از طریق اعمال ماده 18 را ندارد.(وکیل دادگستری)
نظرات بینندگان