arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۲

آیت‌الله جوادی‌آملی: علما در خصوص حج فتاوای جهانی بدهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: بر علما و اندیشمندان دین لازم است که در خصوص حج فتاوای جهانی بدهند.

این مرجع تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و هیئت همراه با اشاره به اهمیت حج افزود: حکومت اسلامی باید حج را اقامه کند که این امر به دلیل محدویت‌های اعمال شده برای ائمه مقدور نبود.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات اخلاقی و دینی جامعه با اقامه حج حل می‌شود و تا نظم و وحدت و هماهنگی میان بعثه مراجع معظم تقلید و سازمان حج و اوقاف و دیگر مسئولین نباشد این کار ممکن نخواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ستون حج را مستضعفین و عموم مردم بر شانه دارند، گفت: پابرهنگان و ضعفا صاحبان اصلی حج هستند و آنانند که پیام جهانی حج را درک کرده و آن را به جامعه منتقل می‌کنند.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مناسک حج پرداخت و گفت: علما در فتاوای خود مسائل، مشکلات و کثرت فراوان حجاج در سال‌های اخیر را مد نظر داشته باشند تا حجاج بیشتری امکان تشرف به حج داشته باشند.

وی معضل اساسی جهان اسلام را عدم وحدت و وجود تفرقه در میان مذاهب اسلامی دانست و افزود: همه مذاهب اسلامی باید برای ایجاد وحدت میان مسلمان به صورت جدی اقدام کنند و در مرحله اول با دقت به موضوع دشمن شناسی بپردازند.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: صهیونیسیم و آمریکا با همه مذاهب اسلامی و با اصل اسلام دشمن است و اگر امروز از برخی گروه‌ها حمایت می‌کند فردا نوبت دشمنی با آنان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان