arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲

توصیه قشقاوی به نمایندگان مخالف توافق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی های معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با نمایندگان مخالف توافق ایران و 1+5 گفت: قشقاوی در رایزنی های خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست ابتدا متن موافقتنامه را مطالعه کرده و توضیحات ظریف را بشنوند و پس از آن قضاوت کنند.

به گزارش مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی پس از آنکه تعدادی از نمایندگان اخطارهایی را در خصوص لزوم تصویب توافقنامه ایران و 1+5 مطرح کردند، قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه در صحن علنی مجلس حضور یافته و با نمایندگان مخالف گفتگو کرد.

سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در خصوص رایزنی های قشقاوی با نمایندگان، گفت: قشقاوی اعلام کرد که سران نظام کف و سقفی را برای مذاکرات ظریف با 1+5 مشخص کردند که در واقع خطوط قرمزی بوده که مسیر حرکت تیم مذاکره کننده را تعیین می کرده است.

وی ادامه داد: قشقاوی در گفتگو با نمایندگان مخالف تاکید کرد که این موافقتنامه شش ماهه است و اگر غرب به مفاد آن عمل نکند همکاری های ایران و 1+5 ادامه پیدا نخواهد کرد.

موسوی نژاد گفت: قشقاوی از نمایندگان مجلس خواست متن توافقنامه و توضیحات ظریف را بشنوند و پس از آن قضاوت کنند.

نماینده دشتستان همچنین یادآور شد: معاون پارلمانی وزارت امور خارجه تاکید کرد که اگر هیات رئیسه مجلس بخواهد، ظریف برای ارائه توضیحات از مذاکرات ایران و غرب در صحن علنی مجلس حاضر خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: نمایندگان معتقد بودند که بردی در مذاکرات ایران و غرب انجام نشده اما قشقاوی به رسمیت شناختن حق غنی سازی اورانیوم برای جمهوری اسلامی را برد ایران در مذاکرات می خواند.

موسوی نژاد ادامه داد: برخی از نمایندگان معتقدند طبق مفادNPT همه کشورها حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و غنی سازی را دارند و به نظر می رسد در مذاکرات ایران و 1+5، جمهوری اسلامی امتیازی به دست نیاورده است.

پس از توافق ایران و گروه 1+5 در ژنو، برخی نمایندگان مجلس از جمله اعضای فراکسیون اصولگرایان در اخطار قانون اساسی نسبت به عدم تصویب این توافقنامه در مجلس شورای اسلامی انتقاد کردند.
نظرات بینندگان