arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲

علیخانی: روحاني در بيان تخلفات دولت احمدي نژاد مراعات کرد/ حقايق ناگفته، بيش از اين ها است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر رييس جمهور بخواهد حقايق را بگويد خيلي بيش از اينهاست .

حجت الاسلام قدرت الله عليخاني،مشاور پارلماني آيت الله هاشمي رفسنجاني در گفتگو با آريا درباره گزارش 100روزه روحاني در شبکه يک سيما گفت:چيدمان مصاحبه با رييس جمهور نه تنها خوب و زيبا بود بلکه آقاي روحاني گزارش نسبتا جامعي از وضعيت كشور ارايه كردند. البته فرصت زيادي نبود که آقاي روحاني بتواند در تبيين شرايطي كه در آن دولت را تحويل گرفته، مفصل تر  به نواقص و ضعف هاي دولت قبل اشاره داشته باشد.

وي افزود: شايد به دليل مذاکراتي که در ژنو انجام شده  و اينكه  ما در شرايط حساسي به سر مي بريم و به تعبير رييس جمهور ما به وحدت ,همدلي و تعامل همه گروهها نياز داريم، ايشان نخواستند بيش از اين به اشکالات ناشي از عملكرد دولت قبل ورود و ذائقه مردم را تلخ کنند.

اين نماينده مجلس هشتم ادامه داد:بنده سخنان رييس جمهور را جامع و مناسب ديدم بنابراين  اگر در فرصت هاي مختلف اينگونه گزارشات به مردم ارائه داده شود قطعا مردم اميدواريشان بيشتر مي شود و تصورم اين است كه اکثريت جامعه از صحبت هاي ديشب رييس جمهور خوشحال و راضي باشند.

وي تسلط روحاني در مسائل مختلف را بالا دانست و افزود: با وجود آنکه مجري هاي برنامه وارد صحبت هاي رييس جمهور مي شدند و سعي مي كردند جزيياتي از سياست ها و حتي رويكردهاي آتي را مورد سوال قرار دهند، اما ايشان تسلط خوبي داشتند و اصل مطالب و گزارشي که براي مردم بيان کردند  در مجموع مفيد بود و بنده اميدوارم اين رويه ادامه پيدا کند.

عليخاني درباره انتقادهاي روحاني از دولت احمدي نژاد گفت:رييس جمهور شب گذشته درباره نقض قانون و تخلفات قانوني دولت احمدي نژاد مراعات کرد.  در واقع آقاي روحاني نخواستند صريح هر آنچه بر دولت و كشور در گذشته رفته را بيان كنند و تنها به بيان گوشه هايي از مشکلات بسنده كردند، در حالي که اگر رييس جمهور بخواهد حقايق را بگويد خيلي بيش از اينهاست .

وي سبک مصاحبه تلويزيون با رييس جمهور را مناسب خواند و تصريح کرد:ما اين سبک مصاحبه را مي پسنديم و نه يك مصاحبه يك طرفه و غير چالشي را واميدواريم دولت هم در حل مشکلات مردم موفق شود تا آرامش به وجود آمده در جامعه روزبه روز بيشتر شود.

عليخاني همچنين با اشاره به توافق صورت گرفته در مذاكرات ژنو گفت: خوشبختانه با حمايت هاي مقام معظم رهبري، سياست هاي رييس جمهور و ابتكار و مديريت تيم مذاكره كننده هسته اي به ويژه آقاي دكتر ظريف توانستيم با اتكا به پشتيباني و ايستادگي مردم، بر حقوق هسته اي خود پافشاري و تاييد قدرت هاي جهاني را در اين رابطه شاهد باشيم.

وي افزود: خوشبختانه تيم مذاكره كننده از ابتدا به واسطه تخصص و تجربه و نيز با دوري از شعارزدگي و اقدامات تبليغاتي بي فايده، در چارچوب اصول ترسيم شده رهبر معظم انقلاب و خواسته مردم حركت كرد و گام اول را به خوبي برداشت. و اين نتيجه انتخاب يك رويكرد اعتدالي از سوي مردم در انتخابات در ميان برخي تفكرات افراطي است و اين دستاوردها شاخصي براي تمايز ميان اعتدال و عقلانيت در برابر افراط و شعار است.

نماينده ادوار مجلس ادامه داد: به واسطه اين توافق تحريم هاي ظالمانه غرب متوقف، معلق يا كاسته مي شود و بايد اميدوار باشيم با تداوم اين روند، ضمن تداوم حقوق هسته اي ملت ايران، تحريم ها به طور كامل لغو شود. اين مذاكرات دريچه اي بود كه تنش و چالش با غرب تقليل يابد و دو طرف مي توانند از دستاوردهاي اين موضوع بهره مند شوند و ما نيز مي توانيم اميدوار باشيم با تدابير دولت جديد و اصلاح ضعف هاي گذشته، در كنار تنش زدايي با جهان بيرون، شاهد ارتقاي بيش از پيش منزلت ايران و ايرانيان در داخل و در عرصه جهاني باشيم.

عليخاني در پايان گفت: گامي كه برداشته شده بدون وحدت و همدلي در داخل كشور كامل نمي شود بنابراين حمايت از دولت و تيم مذاكره كننده هسته اي بايد در دستور كار قرار گيرد و در اين راه بايد انتظار داشته باشيم تا مخالفت ها و نقدها نه براي كينه جويي و مخالفت جناحي يا نارضايتي از توفيق دولت جديد، بلكه به شكل سازنده و در جهت كمك به دستگاه ديپلماسي كشور صورت گيرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
2
76
خدائیش چرا هیچکس حاضر نیست محمودیون رو به دادگاه بکشونه؟ مگه این همه خلاف نکردند؟!!!
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
20
چرا احمدی نژاد بخاطر این همه ویرانی محاکمه نمی شه؟ چه کاسه ای زیر نیم کاسه هست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
3
هر65 سال اسناد سیا رو میشود
سال 1449 هجری شمسی : امروز سیا اسنادی را منتشر کرد که در آن به ... برای ضربه زدن به زیر بناهای ایران و اماده شدن آنها برای دست کشیدن از انرژی هسته ای اشاره کرده است
الف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
0
12
دولت گذاشته باید پاسخ بده
نظرات بینندگان