arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲

جزئیات زخمی شدن 2 امدادگر هلال احمر در حمله زلزله زدگان کرمانشاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جزئیات درگیری به ساختمان جمعیت هلال‌احمر گیلانغرب در استان کرمانشاه را شرح داد.

حسین درخشان درباره جزئیات حمله روزگذشته به ساختمان جمعیت هلال‌احمر گیلان‌غرب و مجروح‌شدن دو تن از امدادگران گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین کرمانشاه جمعیت هلال‌احمر پس از وقوع زمین‌لرزه در کرمانشاه وظیفه ایجاد اردوگاه برای مردم را دارد.

وی با بیان اینکه در همین راستا،‌ هلال‌احمر اقدام به ایجاد 25 اردوگاه با ظرفیت 34 هزار تن کرده است،‌ گفت: زلزله 5.7 ریشتری قصرشیرین هیچ‌گونه خسارتی نداشت اما به دلیل رعب و وحشت جمعیت هلال‌احمر اقدام به ایجاد اردوگاه در مدارس و ورزشگاه‌های سه شهرستان گیلان‌غرب،‌ قصرشیرین و سرپل ذهاب کرده است.

درخشان با بیان اینکه عده‌ای از افراد تمایل داشته‌اند که در منازل خود چادر هلال‌احمر برپا کنند گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین، هلال‌احمر وظیفه ایجاد اردوگاه دارد و برهمین اساس توقع مردم از هلال‌احمر مشکلاتی را به همراه آورد و عصر روزگذشته مردم در مقابل ساختمان جمعیت هلال‌احمر گیلان‌غرب تجمع کرده و عده‌ای از این افراد با پرتاب سنگ اقدام به شکستن شیشه‌های ساختمان کردند.

وی با اشاره به جراحت دو تن از امدادگران گفت: از نیروی انتظامی توقع داریم که امنیت را برای امدادرسانی هر چه بیشتر تامین کند.

همچنین روزگذشته تعدادی از افراد به کامیون حامل چادرهای جمعیت هلال‌احمر حمله کردند و 20 دستگاه چادر به سرقت رفت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان