arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۲

از قول رئیس‌جمهور تا امدادرسانی به 5207 زلزله‌زده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر عصر روز پنجشنبه هفتم آذرماه شهرستان برزجان در استان بوشهر را لرزاند، زلزله در حوالی روستای «ده‌قاید» و در پنج کیلومتری زمین رخ داد که منجر به مرگ هفت تن و جراحت 45 تن از هموطنان شد.

با اینکه در لحظات اولیه آب و برق مناطق زلزله‌زده قطع شده بود، اما هنوز ساعتی از این لرزش زمین نگذشته بود که بلافاصله حسن‌وند، استاندار بوشهر اعلام کرد که این مشکل مرتفع شده است.

محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه به دلیل بافت سنتی، خشتی و گلی بودن خانه‌های این منطقه و همچنین عمق کم زمین‌لرزه، خسارات زیادی به منازل خشتی و ناایمن وارد شده است، گفت: در حال حاضر 300 امدادگر در منطقه در حال امدادرسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه از پنجشنبه شب تاکنون 38 مورد پس لرزه گزارش شده است، گفت: 32 اردوگاه با ظرفیت 1300 دستگاه چادر در مناطق زلزله‌زده برپا شده و امدادگران تاکنون نسبت به امدادرسانی و اسکان 5207 زلزله‌زده اقدام کردند.

با اینکه در همان شب وقوع زمین‌لرزه با مصوبه شورای تامین استان بوشهر چادر‌های هلال‌احمر در قالب برپایی اردوگاه در کنار یکدیگر برپا شد و اقلام زیستی و غذایی میان مردم توزیع شد، اما مردم در فکر خانه‌های خراب شده‌شان بودند که جبر روزگار آنان را ویرانی بدل کرده بود که مهندس قدمی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور از اعزام کارشناسان بنیاد مسکن برای تخمین میزان خسارات وارده خبر داد.

به گزارش ایسنا، توزیع اقلام امدادی ادامه داشت تا اینکه خبر رسید که دکتر حسن روحانی برای بازدید از مناطق زلزله‌زده، به بوشهر سفر کرده است.

وی با حضور در روستای «امیرآباد» از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر از نزدیک با زلزله‌زدگان این منطقه دیدار و جویای احوال آنان شد. او حتی به آمار و ارقام مسئولان اکتفا نکرد و با حضور در منزل یکی از روستاییان، ضمن گفت‌وگو و دلجویی با آنها، از جزئیات روند امدادرسانی و چگونگی بازسازی این منطقه، اطلاع حاصل کرد. با این حال رییس‌جمهور با حضور در جمع اهالی روستای زلزله امیرآباد ضمن ابلاغ سلام رهبری به زلزله‌زدگان، عنوان داشت که دولت برای برطرف کردن خسارات همه مناطق آسیب‌دیده در زمان بسیار کوتاه برنامه‌ریزی خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه از رییس بنیاد مسکن خواسته است که ظرف 20 روز آینده به پرونده همه منازلی که در این زلزله خسارت دیده است، رسیدگی کند، گفت: بودجه لازم برای بازسازی تاسیسات و معابر عمومی تخصیص یافته است و منابعی که باید از آنها برای کمک به زلزله‌زدگان در قالب وام‌های بلاعوض و بلندمدت استفاده شود نیز تعیین شده است.

با آن که رییس‌جمهور قول رسیدگی به منازل خسارت دیده مناطق زلزله‌زده را در 20 روز مطرح کرده و جمعیت‌ هلال‌احمر نیز بر اساس قانون، وظیفه تغذیه و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان را بر عهده دارد، باید دید که گذشت زمان چه تقدیری برای مردم زلزله‌زده دشتستان و برازجان رقم خواهد زد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان