arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۲

حیات سیاسی احمدی‌نژاد با جار و جنجال امکان‌پذیر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای احمدی‌نژاد در واقع با روش و منشی که در هشت سال گذشته پیش گرفت تمام راه‌های حضور خود در عرصه سیاسی را به روی خود بسته است، بنابراین حیات سیاسی احمدی‌نژاد با جار و جنجال و پشت تریبون امکان پذیر کند.

احمد شیرزاد با بیان مطلب در گفتگو با فرارو گفت: آقای احمدی‌نژاد با سابقه‌ای که از خود به یادگار گذاشته است نه در عرصه دانشگاهی جایگاهی دارد، نه تشکیلات سیاسی‌ای را سامان داده که حیات سیاسی خود را در آن دنبال کند و نه نهاد اقتصادی‌ای را مدیریت کرده و می‌تواند بکند که به واسطه آن نقش آفرینی خود را علنی کند.
 
عضو جبهه مشارکت افزود: بر این اساس چنین فردی با توجه به روحیه‌ای که از او سراغ داریم تنها با یک روش و در یک جا می‌تواند ادامه حیات سیاسی داشته باشد و آن هم پشت تریبون و با جار و جنجال است او به شدت نیاز دارد که از این طریق بگویید من هستم.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: با این حال بنده معتقدم کسانی که در قدرت نیستند و دسترسی به رسانه‌ها ندارند و یک سویه مورد نقد قرار می‌گیرند باید فرصتی برای پاسخگویی پیدا کنند.
 
شیرزاد با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان در سال‌های گذشته بیشترین لطمه را از نقدهای یک سویه و بدون امکان پاسخگویی متحمل شده‌اند گفت: در سال‌های گذشته تریبون‌های رسمی عرصه انتقاد و تاخت و تاز جریانی بود که امکان دفاع از خود را پیدا نمی‌کردند.

وی افزود: بر این اساس تکرار جفایی که به بخشی از جریان فکری و سیاسی که در این کشور وجود دارد و به هر ترتیب با وجود تمام محدودیت‌ها توانست به حیات خود ادامه دهد درست نیست.

این عضو جبهه مشارکت تاکید کرد: چه بپسندیم و چه نپسندیم محمود احمدی‌نژاد جزء‌ای از تاریخ این مملکت است. او دو دوره به عنوان رییس جمهوری این کشور معرفی شد بنابراین نمی‌شود به سادگی بخشی از تاریخ را از بین برد کما اینکه از ابتدای انقلاب که به جلو آمدیم شاهد بودیم که هر بار تلاش شد بخشی از تاریخ گذشته حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه روش حذف برش‌های مختلف تاریخ نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند گفت: بنابراین باید این امکان فراهم شود که رییس جمهوری سابق در رسانه ملی از عملکرد خود دفاع کند. ایشان باید پاسخگوی عملکرد گذشته خود و همچنین اتهام مطرح شده به آن باشد، نه فقط او بلکه باید این سنت همیشگی شود که امکان پاسخگویی برای دولت‌های گذشته وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: با این حال با توجه به اینکه ایشان امتحان بدی در مناظره از خود پس داده است و نشان داده است که اصلا آدمی نیست که چارچوب‌های اخلاقی را در مناظره رعایت کند، این نوع پاسخگویی نمی‌تواند به شکل مناظره باشد. خاطره مناظره‌های سال ۸۸ فراموش شدنی نیست آنجا که آقای احمدی‌نژاد به جای استدلال و طرح برهان و دلیل به بگم بگم و اتهام زنی و افترا روی آورد.

وی ادامه داد: بنابراین اصلا درست نیست که پاسخگویی آقای احمدی‌نژاد نسبت به عملکردشان به شیوه مناظره با رییس جمهور رسمی کشور باشد. به هر حال کاسه‌ای اگر افتاد شکست جمع کردن آن فایده‌ای ندارد بنابراین با دلیل اینکه ایشان از مواجه با استدلال‌های منطق عاجز از پاسخگویی منطقی است به مصلحت نیست که رییس جمهوری کشور روبروی ایشان قرار گیرد و با عتاب‌های تمسخر آمیز روبرو شود.

نظرات بینندگان