arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۲

مشکلی برای خروج خاتمی از کشور وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از در گذشت نلسون ماندلا و بحث شرکت سیاسیون جهان در مراسم تدفین وی، اخباری نیز در ایران مبنی بر تصمیم سید محمد خاتمی برای شرکت در مراسم خاکسپاری رهبر سیاه پوستان آفریقای جنوبی در رسانه‌ها منتشر شد. این خبر به سرعت واکنش‌هایی را نیز در پی داشت و عده‌ای باز هم بر طبل لزوم ممنوع الخروج بودن طراح گفتگوی تمدن‌ها کوبیدند.

به همین سبب سلام نو این مساله را از محمود علیزاده طباطبایی، وکیل رئیس دولت اصلاحات جویا شد که موضع وی را در ادامه می‌خوانید:
 
محمود علیزاده طباطبایی در این رابطه گفت: در هر شرایطی برای ممنوع الخروجی اشخاص از کشور، به لحاظ قانونی صدور قرار قضایی لازم است. باید اتهامی مشخص در مورد اشخاص وجود داشته باشد و فرد متهم نیز تفهیم اتهام شود و پس از طی این مراحل وی ممنوع الخروج شود.
 
وکیل سید محمد خاتمی به «سلام نو» گفت: تا کنون هیچ اتهامی به آقای خاتمی تفهیم نشده و تنها شنیده شده که برخی به ایشان گفته‌اند، خروج ایشان از کشور به مصلحت نیست.
 
وی افزود: قوه قضائیه دستگاه تشخیص مصلحت نیست و مطابق قانون باید در هر حالتی بازپرس تفهیم اتهام کرده و دستگاه قضائی به اتهام رسیدگی می‌کند. بنده اطمینان دارم که این مراحل در خصوص آقای خاتمی طی نشده است.  
 
علیزاده تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی نیز اختیار ممانعت از خروج افراد را ندارند، مگر در جرایم خاص که آنجا نیز به عنوان مجری دستگاه قضا وارد عمل می‌شوند.

نظرات بینندگان