arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۲

کامنت‌های زشت صفحه مسی برای ایران آبروریزی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بداخلاقی‌های برخی کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی در صفحه شخصی لیونل مسی بازیکن تیم ملی فوتبال آرژانتین گفت: این کامنت‌ها بسیار زشت و برای ایران آبروریزی بود.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی  با بیان اینکه مقام معظم رهبری روی فرهنگی عمومی تاکید زیادی دارند، اظهار کرد: متأسفانه در ورزش از ابتدا پایه‌گذاری، پایه‌گذاری بی‌اخلاقی بوده است. بازیکنان نسبت به یکدیگر بداخلاقی داشتند و این روح بداخلاقی اثرات خود را روی هواداران نیز گذاشته که براین اساس باید در ورزش، کار اخلاقی انجام داد.

وی ادامه داد:‌ این جواب‌هایی که روی صفحه شخصی مسی گذاشته شد و کامنت‌هایی که بعضی از آنها بسیار زشت و برای ایران آبروریزی بود علتش این بود که این موارد در بین تیم‌ها و هوادارانشان هم وجود دارد. یعنی این توهین‌ها در بین تیم‌ها، بازیکنان و هوادارانشان وجود دارد که به خارج از کشور هم سرایت می‌کند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ما باید ورزش را از اصلش درست کنیم وگرنه تا آنجا را درست نکنیم این موارد درست ‌شدنی نیست و باید جدی برخورد کنیم مثلا کمیته‌های انضباطی باید با جدیت ویژه با خود بازیکنان، مربیان و هوادارانشان برخورد کنند. اگر چند بار با جدیت برخورد شود این موارد کنترل خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: البته بعد از این برخوردها کار فرهنگی هم باید انجام شود نه اینکه فقط کمیته‌های انضباطی با مردم برخورد کنند. باید برای این تیم‌ها کلاس اخلاق و فرهنگ عمومی بگذاریم و برایشان توضیح دهیم که رفتارشان چقدر در اجتماع تأثیر می‌گذارد و اعمال و حرکاتشان می‌تواند روی جامعه تأثیر منفی داشته باشد.

نماینده مردم قزوین افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی هم باید در زمینه فرنگ عمومی پیگیر شود. چرا که حقیقتا در فرهنگ عمومی ضعیف کار می‌کنیم؛ صداوسیما، مطبوعات، مساجد، کانون‌ها، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و روحانیت باید دست به دست هم دهند تا در فرهنگ عمومی کار ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی با اشاره به وظیفه صداوسیما در ترویج فرهنگ عمومی گفت: صداوسیما باید کسانی را که در ورزش بداخلاقی می‌کنند به کلی تحریم کند. چه هواداران، چه بازیکنان و چه مربیان تیم‌ها باشند؛ وقتی این افراد مدتی تحریم شوند خود به خود اثراتی خواهد داشت.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: صداوسیما باید کار فرهنگ را جدی بگیرد و اگر مدتی آنها را تحریم کند آنها خود به خود سرعقل می‌آیند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان