arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۲
امام جمعه رشت خبر داد:

عزل و نصب در گیلان، فقط با نظر نوبخت

نماینده ولی فقیه با اشاره به پیغام ریاست محترم جمهور که از طریق استاندار اعلام شده هرگونه عزل و نصب مدیران با نظر نوبخت ، استاندار و ائمه جمعه باید صورت بگیرد ، گفت : انتظار ما این است که قول شما و ما دوگانه نباشد و با مشورت کارها به انجام برسد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله قربانی در گردهمائی ائمه جمعه استان با اشاره به اینکه ائمه جمعه سنگربانان دین هستند ، گفت : رسول گرامی اسلام فرمود من برای شما از فقر نمی ترسم بلکه از سوء تدبیر می ترسم .

به گزارش «انتخاب» ؛ وی گفت : ائمه جمعه نمایندگانی هستند که از طریق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور که منصوب مقام معظم رهبری هست انتخاب می شوند .

وی ادامه داد : ائمه جمعه هر کدام در منطقه خود قطبی هستند و مشکلات منطقه خود را می دانند و درد کشاورز و صنعت و غیره را می دانند که اگر با هم مشورت و همدلی داشته باشید اینها یاران و سخنگوی شما هستند و مردم هم از اینان گوش شنوا دارند بنابراین می توانند یاوران خوبی برای شما در منطقه خود باشند .

وی افزود : اگر در یک موسسه ، بنیاد، شهر و کشوری مدیران شان برنامه ریز باشند می توانند بسیاری از آفات را جلوگیری نمایند .

وی ادامه داد : نرخ بیکاری در فلان استان ۵ درصد است ولی در گیلان با اینکه همه امکانات از قبیل آب ، خاک ، هوا ، نیروهای متخصص و نخبه وجود دارد نرخ بیکاری از بیست و اند درصد تجاوز کرده و فقر در جامعه بیداد می کند .

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : حضرت امیر (ع) فرمود کسیکه آب و خاک دارد ولی در فقر به سر می برد از رحمت خدا به دور است .

وی گفت : ما در گیلان بهترین برنج ، بهترین چای ، بهترین زیتون ، بهترین پیله ابریشم ، بهترین مرکبان و فندق و بادام زمینی و غیره را داریم و می توانیم تولید کنیم ولی روستائیان ما سبزی مورد نیاز خودشان را از شهر خرید می کنند ! چه کسی باید آنها را مدیریت کند ؟

امام جمعه رشت با اشاره به افت شدید تولید چای و پیله ابریشم گفت : این مگس زیتونی که از ایتالیا وارد کشور شده و تمام زیتون ما را خراب کرده و گفته می شود باید درخت ها را نیز از بین برد مگر ما اداره ای به نام کشاورزی نداشته و نداریم تا در رفع یا پیشگیری و یا کنترل این آفت اقدام نماید ؟

وی ادامه داد : در مورد پیله ابریشم که زمانی به اروپا صادر می کردیم به دلیل بی توجهی افت شدید پیدا کرد ولی این سال ها به جهت تغییر برنامه ها تولیدش رو به رشد نهاد و امیدواریم با برنامه ریزی بهتر تولید بیشتری داشته باشیم .

نماینده ولی فقیه با اشاره به پیغام ریاست محترم جمهور که از طریق استاندار اعلام شده هرگونه عزل و نصب مدیران با نظر نوبخت ، استاندار و ائمه جمعه باید صورت بگیرد ، گفت : انتظار ما این است که قول شما و ما دوگانه نباشد و با مشورت کارها به انجام برسد .

وی گفت : ما چرا به دیگران (آتو) بدهیم ؟ وقتی افراد خوب ، بی مسئله ، مدیر و مدبر و مومن انقلابی داریم چرا به دنبال افراد مسئله دار برویم ؟

آیت الله قربانی خطاب به استاندار گیلان گفت : تاریخ درباره عملکرد مسئولان قضاوت می‌کند . مسئولان باید با تمام توان به مردم خدمت کنند و ما امیدواریم دوره مدیریت شما در استان در تاریخ مدیریت استان نمونه و ماندگار شود .

نظرات بینندگان