arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹
فرانس24:

سئوالات مهم درباره نقش امريکا در سقوط حسني مبارک

در یک طرف نظامیان نسل مبارک و معاون رئیس جمهور کنونی یعنی عمر سلیمان قرار دارند که به نظر می رسد در زمان اعلام خبر استعفای حسنی مبارک ناراحت بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سروان سرهنگ ذخیره و استاد دانشکده جنگ در گفتگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار تصریح کرد درباره نقش امریکا در سقوط حسنی مبارک سوالاتی واقعی مطرح است. سروان درباره به روی کار آمدن ارتش پس از سقوط مبارک گفت: این مساله، مساله ای بسیار مهم و اساسی است زیرا در درون ارتش مصر به ویژه در بین فرماندهان ارتش این کشور چندین گروه وجود دارد و این سوال اکنون مطرح است که چه کسانی واقعا اداره امور را به دست خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، در یک طرف نظامیان نسل مبارک و معاون رئیس جمهور کنونی یعنی عمر سلیمان قرار دارند که به نظر می رسد در زمان اعلام خبر استعفای حسنی مبارک ناراحت بود.

سوال این است که آیا وی در راس شورای عالی ارتش قرار خواهد گرفت یا نه و اینکه آیا نظامیان نسل مبارک نظام را حفظ خواهند کرد یا اینکه نسل نظامیان جوان که اطراف رئیس ستاد ارتش یعنی ژنرال عنان گرد آمده اند در هفته های آینده قدرت را به دست خواهند گرفت.

به این ترتیب هنوز این مسائل هنوز حل و فصل نشده است. این کارشناس درباره حوادث امروز مصر گفت: سوال مهم به مذاکرات پشت پرده و فشارها و نقش امریکا مربوط می شود.

می دانیم که رئیس ستاد ارتش مصر یعنی ژنرال عنان به امریکایی ها نزدیک است و در ابتدای شورش مردم مصری در امریکا بود.

وی از واقع بین ترین افراد است و شاهد گستردگی حضور مردم و تسلیم نشدن بخشی از مردم مصر است.

وی تصریح کرده بود که سربازان ارتش مصر در صورت حرکت مردم به سمت کاخ ریاست جمهوری آنها را سرکوب نخواهند کرد.

عمر سلیمان که فردی بسیار واقع بین است و از توازن قوا آگاه است دیشب حرفی از استعفای مبارک نزد و اکنون این سوال مطرح است که از دیشب تا امروز چه معامله ای صورت گرفته است زیرا می دانیم که نظامیان نسل مبارک منافع اقتصادی فراوانی در مصر دارند.
نظرات بینندگان