arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۲

عراقچی: سفر بازرسان آژانس انرژی اتمی مربوط به توافق نامه میان ایران و آژانس است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سفر بازرسان آژانس انرژی اتمی در روزهای گذشته، مربوط به توافق نامه میان ایران و آژانس است که در پی سفر اخیر آمانو به تهران امضا شد.

به گزارش ایرنا؛ سید ˈعباس عراقچیˈ شامگاه یکشنبه در گفت و گوی تلویزیونی، افزود: توافق ژنو هنوز اجرایی نشده و فلسفه مذاکرات جاری برای مشخص کردن ساز و کار اجرای این توافق است.

وی گفت: مسائلی مربوط به گذشته و حال میان ما و آژانس وجود داشت که ارزیابی این مسائل فراتر از وظایف آژانس و فراتر از تعهدات ما طبق معاهده ان پی تی و توافق نامه پادمانی میان ما و آژانس است، اما برای رفع این مسائل به تعیین چارچوبی نیاز داشتیم تا بر اساس آن میان ما و آژانس همکاری صورت گیرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: این توافق در پی چند دور مذاکره با آژانس میان آمانو و صالحی امضا شد که آن نیز چند گام دارد که برای اجرای گام نخست اقداماتی در نظر گرفته شد.

وی افزود: سفر بازرسان آژانس به ایران و بازرسی از کارخانه آب سنگین اراک در این چارچوب انجام شد و این موضوع مسیری جداگانه است.

عراقچی ابراز امیدواری کرد: مسائل باقی مانده میان ما و آژانس با حرکت جدید مبتنی بر حسن تفاهم و مسائل سیاسی میان ما و 1+5 نیز با حسن نیت حل و فصل شود و پیشرفت مناسبی در حل و فصل نهایی موضوع هسته ای داشته باشیم.

نظرات بینندگان