arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۲

آلودگی هوا نمی کشد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور معتقد است "آلودگی هوا را نمی توان علت صد در صدی مرگ و میرها" دانست.

به گزارش فرارو، «سید احمد شجاعی» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری دولتی ایرنا، این موضوع را در واکنش به خبری که در آن اعلام شده بود که روزانه 227 تن از شهروندان به دلیل آلودگی هوا جانشان را از دست داده اند، بیان کرد.

شجاعی گفت: «مرگ و میر افراد مسن در زمان آلودگی هوا بیشتر می شود که این موضوع بر اثر عللی ایجاد شده که آلودگی آنها را تشدید کرده است.»

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور،  تاکید کرد که آلودگی هوا ممکن است زمینه بسیاری از بیماری ها و تشدید آنها شود که افزایش حساسیت های ریوی و همچنین چشمی از جمله آنها است.

شجاعی به برخی مراجعین به پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: «این عده در مراجعه به سازمان پزشکی قانونی اصرار می کنند که علت مرگ نزدیکانشان آلودگی هوا است، در حالی که فرد متوفی بیماری دیگری داشته و احتمالا آلودگی هوا آن را تشدید کرده است.»

رییس سازمان پزشکی قانون توضیح نداد که تشدید بیماری توسط آلودگی هوا چه میزان در افزایش مرگ و میرها اثر گذاشته است.

این سخنان رییس سازمان پزشکی قانونی در حالی مطرح می شود که تهران و بسیاری از شهرهای ایران در دو ماه اخیر با چالش بزرگ آلودگی هوا روبه رو هستند. چالشی که وضعیت سلامت شهروندان را در حالت بحرانی قرار داده است.

تاکنون هیچ اقدام موثری در رابطه با کنترل آلودگی هوا صورت نگرفته است و برنامه مدونی نیز ارائه نشده است.

چندی پیش رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر، آمار نگران کننده ای از خسارت های آلودگی هوا بیان کرد.

رحمت الله حافظی، در یک برنامه رادیویی گفت: «در سال گذشته بر اساس آمار وزارت بهداشت 2724 مرگ منتسب به آلودگی هوا ثبت شده است. ماهانه به صورت میانگین 227 مرگ منتسب به آلودگی هوا در تهران داشتیم آمار تکان‌دهنده‌ای که باید 2520 مورد بستری شدن ناشی از بیماری‌های قلبی در سال و 4525 مورد بستری بر اثر مشکلات تنفسی را به آن اضافه کرد.»
نظرات بینندگان