arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۲

اعلام فهرست مناطق آلوده پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون همچنان در شرایط هشدار است.

دکتر محمد هادی حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران بر میزان غلظت آلاینده‌های منوکسیدکربن، دی‌اکسید گوگرد و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نسبت به روزگذشته در همین ساعات افزوده شده و از میزان غلظت آلاینده‌های اوزون و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون کاسته شده است.

وی افزود: بدین ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با 155 PSI همچنان فراتر از حد مجاز و در شرایط هشدار است.

حیدرزاده با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر آسمان صاف در پاره‌ای نقاط غبارآلود، گفت: بر این اساس انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط هشدار باقی بماند.

وی از کلیه کودکان، سالمندان و کلیه بیماران قلبی و ریوی خواست به طور جدی از تردد در هوای آلوده خودداری کنند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران به آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، پارک رازی در منطقه 11 با 178 PSI، شهرداری منطقه 15 با 167، پارک سلامت در منطقه 17 و پارک قائم در منطقه 18 با 163، تهرانسر در منطقه 21 با 160، دانشگاه علم و صنعت در منطقه 4 با 158، فرمانداری شهر ری در منطقه 20 با 154، شهرک چشمه در منطقه 22 با 153، سوهانک در منطقه 4 با 151، شادآباد در منطقه 18 با 147، دانشگاه تربیت مدرس در منطقه 6 با 143 و پیروزی در منطقه 13 با 136 PSI به ترتیب آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.

سازمان هواشناسی کشور نیز با صدور اخطاریه‌ ویژه‌ای نسبت به تداوم پایداری جوی تا اوایل هفته آینده هشدار داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، کاهش چگالی آلاینده‌های جوی تا اوایل هفته آتی را نشان نمی‌دهد. از این رو هوای غبارآلود و نامطلوب همچنان در شهرهای مختلف کشور تداوم خواهد داشت.
نظرات بینندگان