arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۲

زرآباد، هندوستان کوچک ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهر ساحلی «زرآباد» از توابع شهرستان بندری کنارک در جنوب غرب سیستان و بلوچستان در کنار محور ارتباطی چابهار - بندر عباس به سبب تنوع اقلیم و ترکیبی از جنگل، کویر و دریا به هندوستان کوچک مشهور است.

به گزارش ایرنا اگر چه برخی کارشناسان و گردشگران از سیستان و بلوچستان به این نام یاد می کنند، اما در داخل این استان زرآباد به سبب جاذبه های مختلف از جمله در حوزه گردشگری به هند کوچک مشهور است.

بخش ساحلی و پهناور زرآباد با 21 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری چابهار توانمندی بالایی در حوزه صنعت شیلات دارد و 75 درصد مردم آن به کار صیادی مشغولند با این وجود تنوع اقلیم در کنار طبیعت گرم و مرطوب این منطقه را به قطب کشاورزی و تولید انواع محصولات و میوه ها بویژه گونه های نوبرانه و استوایی نیز تبدیل کرده است .

به گفته «مجتبی شجاعی» بخشدار زرآباد، این خطه زیبای ساحلی سیستان و بلوچستان به ترتیب فراوانی در تولید، محصولات موز، هندوانه، گواوا، سیتاپل، کنار، تمبر هندی، انبه، زیتون، چیکو، گوجه فرنگی، آلوورا، عسل، بامیه و طالبی را روانه بازار مصرف در اقصی نقاط کشور کرده است.

هم اکنون و در اولین ماه از فصل زمستان و در حالیکه بیشتر نقاط کشور را موجی از سرما و یخبندان فرا گرفته است، کشاورزان زرآباد به برداشت هندوانه و گواوا (نوعی میوه معطر) مشغولند.

زرآباد همچنین به سبب برخورداری از جاذبه های بکر دیدنی بویژه جنگل، ساحل و کویر برای گردشگران بویژه افرادی که به دنبال سرزمین های کمتر شناخته شده هستند، جذابیت فراوانی دارد.
نظرات بینندگان