arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۲

موسوی لاری: بر حق‌ها شکست نمی‌خورند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عبدالواحد موسوی لاری» فعال سیاسی و عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا نشان داد که صاحبان حق هیچگاه شکست نمی خورند.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، موسوی لاری که در حسینه فاطمه الزهرا در خصوص نقش محوری حضرت زینب (س) در انتقال پیام عاشورا سخن می گفت این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: آن حضرت در تمام سخنرانی های پس از واقعه عاشورا بر مواضع پیامبر اکرم و حضرت امام حسین (ع) تاکید کرد.

موسوی لاری، مبارزه با علمای فاسد و کسانی که پول می گرفتند تا در خطبه ها به مومنان خدا تهمت بزنند و ناروا بگویند و مبارزه با کسانی که تلاش می کردند افراد را بدون در نظر گرفتن لیاقت مسوول کنند را از جمله مواضع پیامبر و امام حسین (ع) عنوان کرد.

وی گفت: کار بزرگ دیگر حضرت زینب (س) زنده نگه داشتن هدف امام حسین و بازگو کردن حقایق واقعه عاشورا بود چرا که اگر خطبه های ایشان در کاخ یزید و در ادامه آن خطبه های حضرت سجاد (ع) نبود، در واقع واقعیت عاشورا در همان کربلا می ماند و هیچ کس به واقعیت ها و اهداف این نهضت پی نمی برد.

وی گفت: امام حسین (ع) تمام تلاش خود را به کار گرفت که جریان انحراف و جعل حدیث که از سوی معاویه سامان داده می شد و در تلاش بود یزید را به عنوان خلیفه مسلمین معرفی کند، به هدف پلید خود دست پیدا نکند.

موسوی لاری اظهار داشت: قدرت ها همواره از اندیشمندان، صاحبنظران قلم و رسانه استفاده می کنند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و در این میان معاویه از منبرها که تنها رسانه زمان خود بود، بیشترین استفاده را کرد.

وی گفت: استفاده از تریبون نماز جمعه در شرایطی که هنوز اصحاب رسول اکرم (ص) حضور داشتند و صرف هزینه های هنگفت برای جعل حدیث، همگی نشانگر این موضوع است که معاویه تمام تلاش خود را به کار گرفته بود تا چهره حضرت علی (ع) را مخدوش کند.
نظرات بینندگان