arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۶۶۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۲

هفته بروز ناهماهنگی در تیم رسانه ای رییس جمهور

اینکه آیا پول پرداخت شده برای انتشار این مقاله به دست چه کسی رسیده است و نمایندگی ایران در سازمان ملل، آیا کانالی موازی با مشاور رسانه ای رییس جمهور دارد و کاربری توییتر رییس جمهور در اختیار چه فرد یا افرادی قرار دارد، از ابهاماتی بود که هنوز به آن پاسخ داده نشده است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :




اتفاقات هفته جاری شاهد بروز بیشترین ناهماهنگی ها در تیم خبری نهاد ریاست جمهوری از آغاز دولت اعتدال بود.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ در هفته گذشته سه موضوع انتشار مقاله ای منسوب به رییس جمهور در روزنامه ای آلمانی، خبر حضور رییس جمهور در منزل محمد رضا شجریان و مصاحبه مشاور فرهنگی رییس جمهور در مورد مسایل سیاسی از موارد جنجالی بود که مورد توجه رسانه های داخلی وخارجی قرار گرفت.

در مورد مقاله ای منسوب به رییس جمهور اگرچه مشاور رسانه ای دکتر روحانی، این مقاله را از اساس تکذیب کرد اما انتشار برخی از فرازهای این مقاله در توییتر دکتر روحانی که توسط افراد بسیار نزدیک به رییس جمهور اداره می شود و همچنین توضیحات سردبیر این روزنامه ابهامات را درباره آن افزایش داد.

پس از تکذیب مشاور رییس جمهور ایران، دتلف اسلینگر سردبیر «زوددویچه»، در مصاحبه با دویچه وله گفت: «مقاله‌ای که زوددویچه منتشر کرده، مقاله‌ای است که از « پروژه سندیکا »(project syndicate) گرفته که آژانسی است با دفاتری در نیویورک و پراگ. پروژه سندیکا این مقاله را در سراسر جهان عرضه کرده و حق انتشار آن در آلمان را روزنامه زوددویچه داشته است.»

خبرگزاری رویترز نیز پس از آن با انتشار متنی کمی متفاوت مدعی شد که این متن به تایید نمایندگی ایران درسازمان ملل رسیده است.

اینکه آیا پول پرداخت شده برای انتشار این مقاله به دست چه کسی رسیده است و نمایندگی ایران در سازمان ملل، آیا کانالی موازی با مشاور رسانه ای رییس جمهور دارد و کاربری توییتر رییس جمهور در اختیار چه فرد یا افرادی قرار دارد، از ابهاماتی بود که هنوز به آن پاسخ داده نشده است؟

موضوع دوم انتشار خبر حضور دکتر روحانی در منزل محمد رضا شجریان بود که اگرچه بصورت رسمی و صریح تکذیب نشد اما تکذیب غیرمستقیم آن و حذف خبر از صفحه نخست سایت منتشر کننده و عذرخواهی آن را می توان به منزله تکذیب تلقی کرد با این حال هنوز این ابهام برای افکارعمومی بدلیل عدم تکذیب صریح خبر باقی است که آیا حضور رییس جمهور در منزل استاد شجریان از اساس کذب است یا آنکه جزئیات آن یعنی زمان سه هفته قبل نادرست بوده است.

سومین مورد نیز مصاحبه جنجالی مشاور فرهنگی رییس جمهور با یک مجله بود که به تیتر نخست رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد اما واکنش ها به آن موجب شد تا مشاور فرهنگی رییس جمهور بخشی از اظهارات خود را تصحیح کند.

اظهارات دکتر آشنا در مورد شرایط رفع حصر و ادعای تقلب در انتخابات 1388 این ابهام را پدید آورد که آیا مشاور فرهنگی رییس جمهور از موضع حقوقی خود این اظهارات را بر زبان رانده است یا صرفا نظر شخصی خود را اعلام کرده؟ اما شاید تفکیک این موضوع رسانه های داخلی و خارجی را در نسبت دادن محتوای این مصاحبه به موضع رسمی دولت کمک می کرد.

به هرتقدیر به نظر می رسد همانگونه که قبلا نیز به تفصیل بیان شده است تیم رسانه ای رییس جمهور دچار تشتت جدی بوده که از فقدان مدیریت واحد رنج می برد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۳۴
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
25
34
عزیزان این انتقادات را بنده تیرماه از تیم رسانه‌ای دکتر روحانی عزیز داشتم. همان زمانیکه بازار شایعه‌ها درباره‌ی انتخاب وزرا داغ بود و هر روز فهرست تازه‌ای منتشر می‌شد.

همان زمانیکه باید پاسخ داده می‌شد. نشد... به اینجا رسید و اگر الآن فکری فوری نشود، بدتر هم می‌شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
78
21
وضع تيم اقتصادي از اين هم بدتر است . يك اقليم و ٥ پادشاه !
نهاونديان ، جهانگيري ، سيف ، طيب نيا ، نعمت زاده !
leila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
6
97
دولت داره تعادل سياسي اش رو از دست مي ده اين اصلا براي ما طرفدارانش جالب نيست، چرا دكتر هيچ پاتكي براي هوچي گري هاي مخالفينش نداره؟ چرا اينقدر منفعلانه برخورد مي كنه؟ مگه اين اقليت سه چهار ميليوني چقدر قدرت دارن كه منتخب اكثريت مردم اين طوري خودش رو باخته؟
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
2
62
تمام این مشکلات برای این است که :
1- نهاد ریاست جمهوری هنوز یک اداره کل روابط عمومی ندارد.
2- مشاور رسانه ای خیلی خوب عمل نمی کند
3- سخنگوی دولت باید کسی باشد که هم مشاور رسانه ای رئیس جمهور و هم سخنگوی دولت باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
مال اینه که هزار فرقه دارن خودشون رو بالا میکشن عزیز.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
6
30
حسابهاي توييتري و فيسبوكي همه دولتي ها را معلق نموده يك مسئول روابط عمومي قوي و درست و حسابي انتخاب كنيد و همه را از اين سردرگمي نجات دهيد .
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
11
20
تیم رسانه ای دولت اتفاقا خیلی خوب عمل میکنه. به هر حال فضا غبارآلوده، مخالفان هم خیلی قوی و جدی اند. خصوصا در حوزه فرهنگی.
فرید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
9
41
این خرابکاری ها از افراد باقیمانده ی دولت احمدی نزاده باید همه ی اینا ازدولت روحانی بیرون ریخته بشوند وگرنه تو هر اداره ای باشند تخم نفاق میپاشند
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
8
36
بدون هر گونه اغراقی باید بگم این اوج اخلاق و صداقت یک سایت و تفکر مدیران اونو نشون میده که به هیچ وجه علاقه سیاسی اونها به طیف یا حزب وگروه و یا دولت حال حاظر باعث چشم بستن اونها بر روی خطاها و اشتباهات اونها نمیشه و خود من تنها دلیلی که باعث شده از میون اینهمه سایت وخبرگزاری رنگ و وارنگ پابست این سایت بشم همین بوده و امیدوارم این نوع تفکر وعملکرد ادامه داشته باشه...یاحق
نظرات بینندگان