arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۲

رییس جمهوری اوکراین: اجازه تندروی به مخالفان نمی دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد: دولت اوکراین به مخالفان اجازه اقدامات تندرویانه را نخواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، رییس جمهوری اوکراین روز جمعه گفت: نیروهای سیاسی مخالف دولت اوکراین تلاش می کنند از اعتراضات در راستای منافع خود و تجدید تقسیم قدرت استفاده کنند.

وی افزود: برخی از رهبران سیاسی مخالفان به طور صریح از روحیه و تمایلات شهروندان ما سو استفاده کرده و تلاش می کنند این انرژی را به سوی اقدامات تندرویانه سوق دهند.

یانوکوویچ گفت: این رویکرد غیر قابل قبول است و ما این اجازه را به آنان نخواهیم داد.

رییس جمهوری اوکراین با تاکید بر قانونمداری در این کشور اظهار داشت: ما طبق قانون اساسی و مطابق با قوانین اوکراین زندگی خواهیم کرد.

یانوکوویچ روز سه شنبه نیز در سخنانی در انتقاد شدید از سران مخالفان دولت اوکراین گفته بود رفتن مردم به تظاهرات در میدان استقلال کی یف حاکی از تمایل آنان به زندگی بهتراست اما سیاستمداران، تندروها و دسیسه گران از احساسات مردم سو استفاده می کنند.

اوکراین از 20 ماه نوامبر گذشته و به دنبال خودداری رییس جمهوری این کشور از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا شاهد اعتراضات گسترده خیابانی بود.

مخالفان دولت در هفته های گذشته در جریان اعتراض ها در مناطق مرکزی کی یف پایتخت اوکراین، چند ساختمان دولتی از جمله شهرداری را اشغال و فعالیت نخست وزیری و دفتر ریاست جمهوری را مختل کردند.

نظرات بینندگان