arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۷۳۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۲

شکایت مرتضوی از وزیر کار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرونده شکایت مرتضوی از محجوب و ربیعی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ایراد تهمت و افترا، به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

سعید ایوبی وکیل سعید مرتضوی در گفتگو با فارس، با اعلام خبر شکایت مرتضوی از علی ربیعی وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی و علیرضا محجوب نماینده تهران و رییس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ایراد تهمت و افترا، گفت: این پرونده به دادسرای کارکنان دولت ارجاع و بازپرس شعبه 5 جناب آقای اسدی نیز مامور رسیدگی به این پرونده شده است.

بنابر گفته ایوبی، متن اعلام جرم که در 2برگ شکایت و 46 صفحه مستندات ارائه شده، به شرح زیر است:

ریاست محترم دادسرای کارکنان دولت

احتراما شکایت خود را به وکالت از دکتر سعید مرتضوی علی آقایان ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران تحت عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و انتساب امور غیرواقع به قصد اضرار به غیر و ایراد تهمت و افترا به شرح ذیل و مستندات پیوست تقدیم و تقاضای رسیدگی دارم.

شرح شکایت

آقایان علی ربیعی و علیرضا محجوب در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مطبوعاتی به شرح مستندات پیوست موکل را به فروش و انتقال 138 شرکت سازمان تامین اجتماعی به هلدینگ سورینت قشم (آقای بابک زنجانی) و سوء استفاده کلان در این رابطه متهم نموده‌اند و در اخبار منتشر شده آورده‌اند که 17 هزار میلیارد تومان سوءاستفاده مالی رخ داده است.

آقای علی ربیعی در جمع مدیران سازمان تامین اجتماعی و همایش روز یکشنبه سالن نگین علیرغم اینکه موکل به این اتهامات و مطالب گزارش تحقیق و تفحص پاسخ داده بودند و جوابیه ایشان منتشر شده بود.

ایشان ادعا نمودند که مبلغ اسمی و مذکور در قرارداد 17 هزار میلیارد تومان بوده ولی ارزش واقعی سوءاستفاده مالی 35 هزار میلیارد تومان بوده است و صراحتا موکل را به اختلاس و سوءاستفاده مالی کلان به مبلغ 35 هزار میلیارد تومان متهم نموده و اظهار می‌دارد این پرونده ارزش مالی و سوءاستفاده آن به اندازه 11 برابر پرونده اخلاس 3 هزار میلیارد تومانی می‌باشد.

همانگونه که در 21 صفحه جوابیه موکل و اسناد و مدارک پیوستن مشهود است هیچ معامله قطعی یا مبایعه‌نامه‌ای بین سازمان تامین اجتماعی و آقای بابک زنجانی منعقد نشده و متاسفانه انتشار دهندگان این اخبار کذب فرق بین مبایعه نامه و تفاهم‌نامه را ندانسته و تفاوتی بین چک ضمانتی با چک رد دین قائل نبوده‌اند و علیرغم اطلاع از مصوبه مورخ 1/5/92 هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی به شرح پیوست که به علت اعمال تحریم آمریکا و اروپا و گزارش بانک مسکن، مستقر در کشور مالزی قابل انتقال به کشور و تبدیل به ریال نیست تفاهم‌نامه را ابطال نموده و معاونت‌‌های مربوطه را موظف به ابطال اسناد رد و بدل شده کرده است.

علیرغم این واقعیت هم در زمان تنظیم و قرائت گزارش تحقیق و تفحص هم در زمان سخنرانی و انتشار مطالب مربوط از سوی جناب آقای علی ربیعی در سالن نگین، نه تنها هیچ مبایعه‌نامه‌ و سند انتقالی از اول وجود خارجی نداشته بلکه تفاهم‌نامه مورد اشاره نیز پیش از سه ماه قبل از آن تاریخ، به موجب مصوبه جلسه 1396 هیئت مدیره سازمان ابطال گردیده بود و این همه تهمت و افترا و انتساب سوءاستفاده کلان مالی در یکجا 17 هزار میلیارد تومان و در جایی دیگر 35 هزار میلیارد تومان از روی آگاهی و سوءنیت به قصد تشویش اذهان عمومی و تخریب شخصیت موکل و ایراد اتهام سوء‌استفاده کلان مالی به ایشان انجام شده است.

مضاف بر این آقای بابک زنجانی طی نامه کتبی به آقای نوربخش مدیرعامل فعلی سازمان اعلام نمود که پنج فقره چک ضمانتی نزد وی آماده تحویل است و از مدیرعامل فعلی خواسته تا نامه‌ای به بانک مسکن مستقر در مالزی بنویسد و اعلام نماید که ادعایی نسبت به وجه واریز شده به حساب تامین اجتماعی ندارد تا او چک‌های ضمانتی را مسترد کند ولاکن به دلیل نامه یکی از سازمان‌های نظارتی کشور به مدیر عامل فعلی تامین اجتماعی و وزیر محترم تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه وجه مورد اشاره در حساب ارزی سازمان در بانک مالزی موجود است و سازمان تامین اجتماعی نسبت به آن رفع اثر ننماید که متعاقب آن مدیرعامل فعلی تامین اجتماعی نیز اقدامی در این رابطه انجام نداده است.

علی ربیعی وزیر تعاون،‌کار  رفاه اجتماعی در سخنرانی خود بین مدیران سازمان تامین اجتماعی از اینکه پرداخت پاداش به مدیران در رسانه‌ها بزرگ‌نمایی شده انتقاد می‌نماید و تاکید می‌کنند که باید در رابطه با این سوءاستفاده کلان که رقم اسمی آن 17 و رقم واقعی آن 35 هزار میلیارد تومان است تبلیغ و پرداخته شود. حال آنکه با بررسی اسناد پیوست مشخص می‌گردد که حتی یک شرکت هم از تامین اجتماعی به بابک زنجانی منتقل نشده است.

علیرضا محجوب موکل را به پرداخت 150 میلیون تومان به شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران متهم نموده که اساسا کذب است و چنین مبلغی به صدا و سیما پرداخت نگردیده موکل را به پرداخت مبلغ 96 میلیون تومان به کانون عالی بازنشستگان کشور متهم نموده و اعلام نمودند با استعلام از امور مالی کانون عالی این وجه به حساب کانون واریز نشده و به گونه‌ای مطرح نمودند که اختلاس و خیانت در امانت رخ داده است در حالی که به هیچ وجه چنین وجهی از سازمان تامین اجتماعی خارج  نشده و این ادعا کذب محض است.

آقای محجوب مدعی شده که موکل هفت رقبه از املاک تهران و مشهد متعلق به سازمان تامین اجتماعی را به دانشگاه عدالت واگذار نموده است و این ادعا تحت عنوان غارت اموال تامین اجتماعی ترویج و منتشر شده که اساسا جز نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ایراد تهمت و افترا نبوده و هیچ ملکی نه از سوی موکل و نه از طرف سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه عدالت واگذار نشده است.

پس از انتشار مطالب کذب و ایراد تهمت و افترا به شرح پیوست آقای علیرضا محجوب در اقدامی جدید ملی مصاحبه با خبرگزاری‌ها و نشریات که به عنوان نمونه تیتر اول روزنامه «آرمان امروز» و اخبار برخی خبرگزاری‌ها را جهت استحضار ضمیمه نموده‌ام مدعی شده‌اند که موکل اینجانب آقای دکتر سعید مرتضوی مبلغ 84 میلیون تومان از جهت بیمه‌شدگان و اموال سازمان تامین اجتماعی به آقای علی جوادی‌فر یکی از شکات پرونده مربوطه به بازداشتگاه کهریزک جهت اخذ رضایت هدیه داده‌اند و در واقع ایشان را به اختلاس این مبلغ از سازمان تامین اجتماعی به نفع آقای علی جوادی‌فر پدر یکی از قربانیان فتنه 88 محکوم نموده‌اند و ادعا دارند در این رابطه سند و مدرک دارند همانگونه که موکل در یکی از روزنامه‌هایی که از ایشان سوا نموده صریحا این مطلب را تکذیب و درخواست کرده‌اند که آقای محجوب سند و مدرکی دارند ارائه نمایند انتشار این مطلب از مصادیق نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ایراد و تهمت و افترا محسوب می‌گردد.

بنابر این به شرح مستندات پیوست به استناد مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی و اصل 37 قانون اساسی و ماده 188 قانون آئین دادرسی کیفری و ماده 746 قانون مجازات اسلامی مصوب 12/1392 تقاضای تعقیب کیفری نامبردگان را دارم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۲۳
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
2
33
افرین به این بیطرفی در اطلاع رسانی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
3
63
وقاحت را تمام کرده انصافن..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
2
38
عجب!!!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
2
45
وقتي به تخلفات او رسيدگي نمي كنند بايد فرار به جلو داشته باشد معلوم نيست اين فرد چگونه به مصونيت هاي ولو موقت قضايي رسيده است مردم هم كه حيرت زده و نامحرم هستند از اين همه سوء استفاده ازبيت المال
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
2
47
تازه دست پیش می گیره عقب نیفته!!!
عیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
2
36
ماشاله به رو
syed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
2
30
سلام اگر دستگاه عدليه سريعا به اتهاماتي كه به مرتضوي وارد ودر جامعه منتشر شده ريسدگي هم اذهان عمومي متقاعد خواهد شد هم جلواين بازيها كه معمولا عرف شده وبراي به حاشيه كشيدن مسير دادرسي امري بديهي است تكليف يكسره مي شودوحق به حقدار ميرسد البته اگر...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
3
38
بنده خدا راست ميگه ديگه !!!اختلاس ١٧ هزار ميارد بوده نه ٣٥ هزار ميليارد چرا بيخودى به ايشان و دولت پاكدست قبلى تهمت ناروا ميزنيد!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
2
45
راست گفتند طلب را اگر نگیرید بدهی میشود !
نظرات بینندگان