arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۲

اتفاقی بی سابقه در چین: رئیس جمهور به یک رستوران عمومی در پکن رفت+تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز نوشت: «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین روز شنبه به منظور نشان دادن مردمی بودن خود بدون اعلام قبلی برای صرف غذا به یک رستوران سنتی عمومی در مرکز شهر پکن رفت.

به گزارش سرویس بین الملل تیک Tik.ir،‌بر اساس اعلام رسانه های چین، «شی» پس از صرف غذا در این رستوران سنتی، هزینه غذا را پرداخت کرد و به گفتگو با مشتریانی پرداخت که از حضور وی در این رستوران یکه خورده بودند.



در تصاویر متعددی که به دفعات در یک شبکه اجتماعی محبوب چین به نام «سینا ویبو» به اشتراک گذاشته شد، «شی» در حالی که در صف غذا ایستاده است و هیچ یک از محافظان در کنار او نبودند دیده می شود.

انجام چنین اقداماتی از سوی مقامات ارشد چین بسیار غیر معمول و بی سابقه شمرده می شود و برخی بر این باور هستند که این گونه اقدامات، نمایشنامه هایی هستند که به دقت از سوی بازوی تبلیغاتی حزب کمونیست طراحی و اجرا می شوند.



«شی» از زمان انتخاب شدن به عنوان رهبر حزب کمونیست در ماه نوامبر و همچنین رئیس جمهور چین در ماه مارس، همواره طی سخنرانی های خود از مقامات ارشد این کشور درخواست کرده است تا از ولخرجی و زندگی اشرافی پرهیز و رابطه نزدیکتری با مردم این کشور برقرار کنند.



بر اساس اعلام رسانه های دولتی چین، هزینه غذایی که «شی» در رستوران صرف کرد 21 یوان (برابر با سه دلار و 46 سنت) بود.
نظرات بینندگان