arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۲

مصباح یزدی: تضعیف ولایت فقیه، خیانت به اسلام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: تضعیف ولایت فقیه، خیانت به اسلام و تیشه زدن به ریشه دین است. از این رو باید با بصیرت، در مسیر ولایت فقیه گام برداریم.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شب گذشته در همایشی با عنوان حماسه بصیرت 9 دی، گفت: 9 دی مایه نزول برکات و دفع کننده بلاهاست. دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از ده سال نقشه کشیدند و می‌خواستند با نقشه‌های عمیق که هنوز برخی از لایه‌های آن روشن نیست، نظام را از بیخ و بن براندازند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در ایام انتخابات 88 اتفاقات عجیب و غیرمنتظره‌ای با نقشه‌های دشمن در جریان بود تا فتنه رخ بدهد و جمهوری اسلامی نابود شود و این در حالی بود که هیچ‌کس باور نمی‌کرد نقشه‌ای برای براندازی نظام در کار باشد. عوامل فتنه درصدد نابودی جمهوری اسلامی بودند اما حماسه تاریخی 9 دی موجب شد تا پرونده فتنه به طور کلی بسته و توطئه‌های دشمن خنثی شود.

وی با بیان اینکه "باید از حماسه 9 دی درس بگیریم و اولین درس این حماسه، شناخت ملتی بصیر، باتقوا، پیرو سیدالشهدا و صبور است که الگویی برای جوامع دیگر به شمار می‌آید"، ادامه داد: دومین درس این حماسه بزرگ، وجود نعمت رهبری حکیم، مهربان و با تدبیر است که باید قدردان آن باشیم. عشق به سیدالشهدا یکی از عوامل مهم در حماسه 9 دی است و مردم نشان دادند که در این توطئه، توهین و جسارت به ساحت سیدالشهدا را تحمل نمی‌کنند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، همچنین اظهار کرد: همه ابعاد مهم فتنه 88 و حماسه 9 دی باید به خوبی تحلیل شود و حتی تیمی متخصص به تدوین آثاری در این موضوع بپردازند و نقاط ضعف فتنه 88 و علل حضور مردم در حماسه 9 دی بررسی شود زیرا در این جریان، فتنه‌های دشمن با شکست مواجه شد.

مصباح یزدی، یکی از توطئه‌های دشمن را فروپاشیدن جوامع از درون دانست و گفت: دشمنان به خوبی دریافته‌اند که برای نابودی هر نظامی باید ملت‌ها را از درون متلاشی کنند. دشمن برای تحقق توطئه‌هایش ابتدا از چهره‌های مقبول و مورد شناخت جامعه استفاده می‌کند تا بتواند موجب فریب مردم شوند اگرچه این شخصیت‌ها نقاط ضعفی همچون قدرت‌طلبی داشتند.

وی وظیفه مهم ملت ایران را حفظ ارزش‌های دینی و درس گرفتن از زندگی و سیره معصومین(ع) خواند و یادآور شد: پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین فرهنگ اسلامی برگرفته از قرآن کریم را ترویج کردند که باید از این منابع غنی و ارزشمند درس بگیریم.

مصباح یزدی افزود: در تاریخ اسلام و انقلاب روزهای باشکوهی وجود داشته که باید شکرگزار آن باشیم و از روزهای تلخ، درس عبرت گرفته و با تفکر مانع از تکرار آن شویم. یادآوری یوم‌الله به معنای به یاد خداوند بودن است؛ اگرچه ایران، یوم‌الله‌های بزرگی همچون بازگشت امام خمینی(ره) از تبعید و حتی روز رحلت ایشان را به خاطر دارد اما حماسه 9 دی روز بزرگ و غیر قابل توصیفی بود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان اظهار کرد: تضعیف ولایت فقیه، خیانت به اسلام و تیشه زدن به ریشه دین است. از این رو باید با بصیرت، در مسیر ولایت فقیه گام برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان