پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه "کسانی که اعتقاد به نظام ندارند، باید رانده شوند و نباید جایگاه، مسئولیت و مدیریت داشته باشند"، گفت: در سال 88 شاهد بودیم بسیاری از خواص بیمعرفت حاضر به مرزبندی با فتنهگرانی که شمشیر روی اسلام کشیده بودند، نشدند.
به گزارش ایسنا، محمدحسین صفارهرندی در مراسم بزرگداشت 9 دی در مسجد امام حسن عسکری(ع) در اهواز، با بیان اینکه "ماجرای 9 دی 88 قیام ملی همراه با معرفت کامل بود"، افزود: هر زمان جریان باطل رخنه و آشوب کرده، خودی به آن راه داده و در این میان بدون کمک خودی، غیر نمیتواند وارد شود و حاصل همنشینی با اغیار نیز گم کردن راه است.
وی اهواز را نماد و نشان ولایتمداری و عشق به پیامبر(ص) دانست و اظهار کرد: دفاع از حریم حق از پایگاه مسجد اتفاق میافتد؛ مسجد در سالهای اخیر در خوزستان معنای ویژهای یافته است و تا این مساجد آباد است نگرانی از توطئه جریان های فاسد تا حد زیادی مرتفع میشود. در برخی جلسات زمانی که بحث مقابله با انحرافها و جریانات وسوسهکننده در اعتقادات مردم مطرح میشود همواره از مساجد اهواز به عنوان مدلهایی که دیگران به آنها تأسی کنند یاد میشود.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم تهران پس از اتفاقات عاشورای 88 احساس دین به پیامبر(ص) داشتند و در 9 دی آمدند تا دین خود به پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) را ادا کنند. مشابه آنچه را که 9 دی در تهران اتفاق افتاد، تنها میتوان در راهپیمایی عاشورای 57 یافت؛ البته با تفاوتهایی. در تجمع عاشورای 57 گرایشهای مختلف از کمونیست، تودهای، چریک فدایی خلق و لیبرال حاضر بودند، در حالی که در 9 دی 88 جمعیت یکپارچه اهل ولا بود. تفاوت دیگر اینکه در سال 57 تنها تهران و چند شهر بزرگ شاهد حضور مردم بودند، ولی در 9 دی 88 کل ایران قیام کرد که یکی از زیباترین صحنههای آن روز را جمعیت انبوه مردم اهواز خلق کردند.
صفار هرندی همچنین گفت: برخی یک کلمه درباره 9 دی حرف نمیزنند؛ نه عکسی در روزنامههایشان و نه اشارهای در سخنرانیهایشان، برخی به رئیس صدا و سیما پیغام میدهند که کافیست، چقدر از 9 دی میگوئید؟ اینها میخواهند با کمرنگ کردن و به فراموشی سپردن حماسه 9 دی، آنچه در عاشورای 88 رخ داد، تکرار شود.
وی با اشاره به اینکه در واکاوی جریان 9 دی 88 لازم است بررسی شود چه عاملی سبب شد کسانی که تا قبل از آن به عنوان چهرههای شاخص نظام و انقلاب شناخته میشدند و حتی دارای مناصب بزرگ بودند، سر از آنجا درآورند، افزود: در مشاهده تاریخ درمییابیم نظیر این واقعه در حرکتهای الهی، جریان ضدخدایی با هویت ضدالهی وارد نمیشود، بلکه با تمسک به شعارهای دینی ورود میکند به این معنا که جبهه باطل برای براندازی نظام حق متوسل به دستیارانی میشود که خودی و داخل حرکت الهی هستند.
صفار هرندی با تشبیه حوادث سال 88 به برخی مسایل تاریخی اظهار کرد: در نهضت مشروطه جریان قیام علیه حکومت مستبد را علما به راه انداختند اما جریانات روشنفکر وابسته به انگلیس آن زمان آمدند کنار حرکت دینی قرار گرفتند؛ آنچه ماند مشروطه در اختیار رضاخان بود و ردی از علما در آن باقی نبود. در قیام جنگل نیز جریانات تازه مارکسیست سبب شد که میرزا صحنه را از دست بدهد. همچنین در نهضت ملی شدن صنعت نفت با کنار هم قرار گرفتن جریانات مذهبی و غیرمذهبی نهضت سقوط کرد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان میدهد هر وقت این مجاورت بین جریان الهی و کفر شکل گیرد در آخر کفر باقی میماند، لذا خداوند سبحان در قرآن میفرماید مؤمنین با غیرمؤمن دوستی نکنند.
وی در ادامه گفت: آقای روحانی همواره خود را شاگرد امام صادق(ع) و وفادار به نظام و امام(ره) عنوان میکند و این اظهار مکرر، نفاقشکن است. نگرانی از برخی افراد در کنار ایشان است. وظیفه ایشان، ارائه پاسخهای روشن به مطالبات مردم است و کسانی که اعتقاد به نظام ندارند، باید رانده شوند. این افراد نباید جایگاه، مسئولیت و مدیریت داشته باشند.
صفارهرندی در پایان نیز با بیان اینکه "مسائل میان ایران و آمریکا حلشدنی نیست"، تصریح کرد: نباید حل شدن همه چیز را در گرو رابطه و حل مسائل با آمریکا بدانیم. راه این است که تیم رئیسجمهور برای تقویت بنیه داخلی کشور تلاش کنند و قدم به قدم وابستگیها کنار گذاشته شود.